Friday, July 27, 2018

Et lille trick - A Small Trick

Det er ikke, fordi jeg tror, at jeg har opfundet noget nyt, men somme tider gør man ting, der gør det hele lidt lettere. Jeg elsker, når noget bliver lettere!

I øjeblikket er jeg helt bidt af at brodere, og her i varmen er det skønt at sidde stille og gøre noget, der ikke giver sved på panden.

Det er her tricket kommer ind. Jeg påbegyndte broderiet for 14 dage siden. Et broderi på stramaj. Det trævler og hænger fast i tøjet. Så jeg tænke på, at jeg skulle begynde med at sy over kanten, som jeg en gang har lært i min barndom. Men så hænger det stadig fast i alt, man kommer i nærheden af.

Men jeg maler også. Ikke kun på papir, men også på vægge. Og så slog det mig, at jeg kunne prøve at sætte malertape rundt om stoffet.

Jeg var spændt på, om det ville holde, men det gør det! Det fungerer fantastisk!

Nu er der sikkert nogen, der vil sige, at det har de vidst i mange år, men for mig var det nyt, så jeg vil alligevel give det videre.

Måske er der andre 'kanter', der kan gøres mindre ubehagelige med lidt malertape. Det er en hurtig, billig og let løsning.






It is not, because I think, that I have had the brilliant idea, but sometimes you do things, which makes something a whole lot easier. I love easy!

In these days I am totally into embroidery, and in this heat it is nice to sit quietly doing something, which doesn't bring out the sweat.

The trick comes here. I started a new piece two weeks ago. An embroidery on canvas. It ravels and sticks to your clothes. So at first I thought, that I would sew around the edge, as I was taught in my childhood. But then it still sticks to everything, you get close to.

But I also paint. Not only on paper, but also on walls. And then the thought came, that I could put masking tape all around the fabric.

I was a bit worried, if it would stick, but it does! It works like a dream!

Now there is probably somebody, who will say, that they have done this for years, but to me it was new, so I will pass it on anyway.

Maybe there are other 'edges' which will be less uncomfortable with a little masking tape. It is a fast, inexpensive and easy solution.

No comments:

Post a Comment