Friday, September 4, 2015

Minimalisme - Minimalism

Her på kanten af weekenden, vil jeg godt fortælle, hvorfor tror folk, at jeg er et ordensmenneske. Det er, fordi jeg ejer så lidt, at det ikke er noget problem at finde en plads til alt, og det er let at lægge ting på plads med det samme.

Jeg har stadig mere end nok og meget mere tid til de ting, der virkelig betyder noget.

Jeg har taget nogle aldeles ustylede billeder af alle mine ejendele, som I ser nedenfor. Ud over det de viser, har jeg en mindre bogreol i stuen. I min kælder har jeg 2 kasser med julepynt, en kasse med diverse pynt, værktøj og 6 stabelstole. Alt andet i mit hjem er i brug. Jeg har ingen gemte 'reserver' nogen steder.

Så gør det enkelt for dig selv - og hav en rigtig god weekend!


Diverse-skabet indeholder: sengetæppe, fotoudstyr, private papirer, toiletartikler, medicin, printer, tasker og legetøj til mindste favorit-person.

The miscellaneous-cabinet contains: bedspread, photo equipment, private papers, toiletries, medicine, printer, bags, and toys for my smallest favorite person.


Skufferne i samme skab: tørklæder, nattøj, briller og vaskeposer.

The drawes in the same cabinet: scarfs, sleep wear, glases and washing bags (for delicate clothes)


De 3 andre sektioner i skabet indeholder alt mit tøj, bortset fra 2 frakker og 2 jakker, der hænger i mit gangskab. Der ud over håndklæder og sengetøj, som vist i går og min vasketøjspose. Der er også mit syudstyr og maskine.

The other 3 sektions in the cabinet holds all my clothes, except from 2 coats and 2 jackets, which are hanging in the hallway. Apart from this the towels and linen, as showed yesterday, and my laundry bag. Also my sewing machine and what comes with that.


Skufferne i denne sektion indholder undertøj, t-shits og toppe. Der er nogle stykker, der ligger til vask

The drawers in this section holds my underwear, t-shirts and tops. There are some in the laundry bag


Kasserne på toppen ...
The boxes on the top ...



indeholder fra venstre: 2 tykke vinter sweaters, hatte, vinterdyne, babydyne og pude, og sportstøj.

contain from the left: 2 bulky winter sweaters, hats, winter duvet, baby duvet and pillow, and sports wear.


I stuen har jeg en gammel kiste, som indeholder gavepapir, bånd og kort. Inspirations-udklip og skrivegrej. Generelt kontorartikler.

In the living room I have an old chest containing gift wrapping, cards and ribbons. Inspirational cuttings from magazines and writing material. Also ordinary office stuff.


Here close to the weekend I want to tell, why people thing that I am an order freak. It is because I own so little, that it is no problem to find a space for everything, and it also makes it easy to put things back in place after use.

And I still have plenty - and plenty of time to do things, which really matters.

I have taken some very un-styled photos of all my belongings, which you can see above. Apart from what they show, I have a small book case in my living room. I my basement I have 2 boxes with Christmas decorations, a box with Easter ornaments, tools and 6 stack chairs. Everything else is in use in my home. I have no hidden 'extras' lying anywhere.

So make it simple for yourself - and have a great weekend!

No comments:

Post a Comment