Wednesday, March 18, 2015

Erkend dine begrænsninger - Acknowledge Your Limitations

Begrænsninger er et fy-ord. I dag må man ikke lade sig begrænse eller begrænse sig selv. MEN en gang imellem er man bare nødt til at erkende, at man måske har giver sig i kast med noget, der virkede fantastisk til start, og når man så er kommet godt i gang, bliver man klar over, at der skal meget mere energi og arbejde til, end man egentlig havde tænkt sig. Det skete for mig i går.
Jeg har erkendt, at jeg ikke har den fornødne passion til at male med akrylmaling. Jeg skal måske ikke en gang male, men bare doodle lidt, når ånden kommer over mig.
Det er både en lettelse, men også lidt trist. Ikke mindst fordi jeg har mødt det sødeste bundt mennesker. Men sådan er det. Det er prøvet, og der er ting, som jeg kaster mig over med større entusiasme - uden tilløb, så nu kan jeg investere mere tid der.
Der var afslutning på malerholdet i dag, og vi skal udstille senere på året, og der deltager jeg selvfølgelig.

Min nye notesbog - omslaget er en del af et lærred som jeg smed ud i går!
My new note book - The cover is a part of a canvas I threw out yesterday!

Limitations is a no-no word. Today you must not let others's or yourself limit you. BUT once in a while you just have to acknowledge, that you have started something, which seemed fantastic from start, but after a while you can feel that it requires much more energy and work, than you had anticipated to invest. That happened to me yesterday.
I have acknowledged, that I don't have passion needed for painting. Maybe I shouldn't even paint at all, but just doodle a bit, when I feel like it.
It is a relief and a bit sad. Mostly because I have met a great group of people. But that's the way it is. I tried it, and there are other things, which I enter with bigger enthusiasm - with no charge, and now I can invest more time to that.
So it was end of the season today, and we are going to have an exhibition later this year, where I of course will participate.

No comments:

Post a Comment