Friday, March 20, 2015

Min lænestol - My Armchair

En aften for en uges tid siden ville jeg sætte mig i min lænestol med en bog og kom til at sætte mig lidt hårdt. Der lød et kæmpe BANG og derefter et SPOIIING under mig, og så sad jeg skævt! Der var gået en fjeder i bunden. Efter lidt over 30 års flittig brug kunne den ikke mere, og måske kan man sige, at det også er på tide at finde en ny. Men hvilken en?! Det bliver vanskeligt, og jeg vil give mig tid til at finde en stol i god kvalitet, der ikke skriger af trenden i et bestemt årstal. Den skal gerne holde de næste 30 år og være fantastisk at sidde i. Så nu skal jeg på jagt.
Indtil videre er 'hullet' blevet lidt fyldt ud.


One night a week ago I was going to sit down in my armchair with a book, and somehow I sat down a bit hard. The result was a gigantic BANG followed by a SPOIIING beneath me, and then I tilted! It was a broken spring. After 30 years of daily use the chair couldn't make it any more, and maybe you could say, that it was the time to find a new one anyway. But which one?! It is going to be difficult, and I will take my time to find a chair of good quality, which doesn't scream out loud that the chair was trendy in a certain year. It should last for the next 30 years, and it must be fantastic to sit in. So now I am going chair hunting.
But in the meantime the space has been filled another way.

No comments:

Post a Comment