Friday, May 31, 2013

Spreder du dig? - Do You Spread Yourself Thin?

Jeg interesserer mig for alt, der rør sig. Alt! Jeg finder mennesker, nye opfindelser, nye designs, it, kunst, foto, håndværk – jeg kunne fortsætte i en uendelighed – spændende. Jeg er også en ret handy person, som kan sy, snedkerere, strikke osv med rimeligt gode resultater. Men jeg har efter mange år også erkendt, at jeg på den måde bare bliver ’halv-god’ til en masse ting, der leder til en masse ufuldendte projekter - og dårlig samvittighed over aldrig at få lavet noget færdigt. Så jeg har taget en beslutning om at koncentrerer mig om ganske få ting, som jeg virkelig går i dybden med. Ikke at jeg nødvendigvis bliver ekspert af den grund, men jeg bliver i hvert fald bedre til det, jeg gør, jeg får gjort tingene færdige og så giver det ro. Spreder du dine interesser og gøremål for vidt? Involverer du dig i for mange ting? Så sæt dig og find ud af, hvad du altid vender tilbage til, og vælg at gøre en indsats der, for det er præcis dét, der giver glæde, inspirationen og overskud.



This photo has absolutely nothing to do with the subject!
It's a pilot boat in the harbour

I am interested in everything which moves. Everything! I find people, new inventions, new designs, IT, art, photograpy, crafts - I could continue forever - exciting. I am also a rather handy person, who can sew, use a power drill, knit etc with fairly good results. But I have recognized that I that way becomes 'half good' at a lot of things, which leads to a lot of unfinished projects - and bad conscience because I never finish all these projects. So I have decided to concentrate on very few things, which I really go in depth with. Not that it makes me an expert, but I do get better, I finish projects and it gives peace of mind. Do you have too many hobbies and and projects? Are you involved in too many things? then sit down and find out what you always come back to doing and choose to make an effort there, because that is exactly what will give you inspiration and energy.

No comments:

Post a Comment