Wednesday, September 19, 2018

Fra sort til blå - From Black to Blue

I mit tidligere blogindlæg fortalte jeg om min nye mørkeblå festtaske, og og købet af den har medført en opdagelse. Jeg opdagede, at jeg næsten ikke har noget sort tøj mere. 

Jeg har haft et klædeskab fyldt med sort tøj, og nu er der kun et par sorte jeans og en sort cardigan tilbage. Det er overhovedet ikke planlagt, og jeg har ikke skænket det en tanke før, men mørkeblåt har stille og roligt overtaget det sortes plads, så nu er min garderobe hvid, grå og mørkeblå - med de to islæt af sort.

Somme tider ændrer tingene sig åbenbart helt af sig selv, og det var da sjovt at opdage, at en ny farve har sneget sig ind som min primærfarve. Jeg har intet tidspunkt følt, at der er noget, der ikke har passet sammen, men mine valg må bare være gået i en bestemt retning - helt ubevidst.

Så nu skal jeg måske tænke lidt anderledes, når jeg går ud og shopper tøj! Eller også skal jeg bare lade tingene ske?! Der er nu heller ikke risiko for, at jeg kommer hjem med noget gult eller rødt, selv om det er skønne farver, og jeg har da tørklæder, der er lidt mere spræl i. Men i de store ting foretrækker jeg en mere neutral farveskala.

Og her går man og tror, at man bestemmer alt helt overlagt!

Det ser sort ud, men det er blåt! - It looks black, but it is blue!

In my previous blog post I told about my new dark blue party bag, and it has made me realize something. I discovered, that I almost have no black clothes left. 

My closet has been filled with black clothes, and now there is only a black cardigan and a pair of black jeans left. That was never planned, and I haven't given it one single thought, but dark blue items have sneaked in, pushing out the black ones, so now my wardrobe is white, gray and dark blue - plus two black items.

It seems that things sometimes change by themselves, and it is fun to notice, that a new basic color has made its way in as my primary color. I have not at any point felt, that things haven't been matching, but my choices have gone in a new direction - completely unconsciously.

So maybe I should think a bit different, when I go clothes shopping! Or maybe I should just let things happen?! Well, there is no risk, that I would come home with something yellow or red, though they are beautiful colors, and I do have some scarfs, which brings a bit of sparkle. But for the big things I prefer a more neutral color range.

And I - who have believed, that I decide everything using my brain!

No comments:

Post a Comment