Tuesday, May 29, 2018

Dukkevugge - Doll Cradle

Selv om man er minimalist, behøver man ikke at smide alting ud. Heller ikke selv om det skal stå og vente lidt på at blive brugt! Familie-klenodier kan være et gode. Men kun hvis de giver værdi. Der skal være et formål, og det skal være noget helt specielt. Og det er det her!

Det er en 65år gammel dukkevugge med tilhørende sengetøj!

Den er så smuk, og nu er jeg gået i gang med at istandsætte den. Jeg tager mig god tid, for Baby Favorit person er ikke helt gammel nok, selv om dukker allerede er det store hit. Hun er lidt for voldsom endnu, men jeg er gået i gang, så den kan stå klar til, når hendes forældre siger GO!

Jeg har allerede omtalt den, fordi det var en af puderne til den, der 'eksploderede' i min vaskemaskine og blev til en masse, der lignede rabarber-kompot. Heldigvis fungerer vaskemaskinen igen, men vuggen bliver ikke billig, hvis man regner reparationen med!

Alligevel er det oplevelsen værd! Jeg glæder mig til at give hende den, og nu skal jeg have udtænkt, hvad Favorit Storebror så skal have. For han skal ikke snydes.


Even though you are a minimalist, you don't have to let go of everything. Not even if it has to be stored for a while before use! Family heirlooms can be of value. But only if it makes value and have a special purpose - and that is what this has!

It is a 65 year old doll cradle with bed linen!

It is so beautiful, and now I have started restoring it. I am taking my time, because Baby Favorite Person isn't quite old enough yet, even though dolls already are the big thing. She is still too hard-handed, but I have started, so it will be ready, when her parents say GO!

I have already mentioned it here, because it was one of the pillows for the cradle, which 'exploded' in my washing machine and became a mass of something looking like rhubarb compote! Luckily the washing machine is working again, but the cradle doesn't become cheap, if you count the repair on top!

But it is worth it! I am looking forward to giving it to her, and now I have to think about, what Favorite Big Brother is going to have. Because he should not be cheated.

No comments:

Post a Comment