Thursday, May 31, 2018

Altan-stole - Balcony Chairs

Allerede da jeg flyttede ind i denne lejlighed i 2011, var planen ifølge renoveringen (som jo skulle have været færdig for flere år siden) at jeg skulle have den nuværende franske altan skiftet til en rigtig altan. Jeg kom fra en lejlighed med altan, og derfor satte jeg mine flotte teaktræsstole i kælderen.

Jeg har haft de stole i en del år, men de er god kvalitet, tidløs design og meget behagelige.

Der var dog også ulemper. De var tunge, for de var af massiv teak. Meget tunge. Og store. Meget store, og så kan man klemme sine fingre noget så grumt i dem, da de har flere indstillinger.

Så med den nye viden, der løbende kommer frem under en renovering, fandt jeg ud af, at stolene ville være alt for store til den altan, der kommer op nu. Der ville ikke blive plads til den mindste lille blomst.

Så selv om jeg gerne ville have beholdt dem, er de nu blevet solgt. Sæsonen er den rigtige, og prisen var god.

Det betyder selvfølgelig, at jeg bliver nødt til at købe nye stole, når jeg er blevet genhuset, men så har jeg jo pengene til det. Så næste forår skal jeg ud og se på stole, der passer til mit nye hjem!

Det er rart at tænke på, når man sidder her i støv og støj fra arbejdet udenfor.

Så man kan vel kalde det en win-win-situation!


Already when I moved into this flat in 2011, the plan for the renovation (which have been delayed for several years already) showed, that the present French balcony whould be replaced with an ordinary balcony. I came from a flat with a balcony, so I put my really nice balcony chairs into the basement.

I had already then had these chairs for some years, but they are of good quality, timeless design and very comfortable.

There were downsides though. They were massive teak, and therefore heavy. Very heavy. And big. Very big, and then you can squeeze your fingers so bad in them, because they have different positions.

So with the new knowledge, which you get little by little during a renovation, I found out, that the chairs would be way too big for the balcony, which comes up now. There wouldn't be room for the smallest flower.

So even though I would have liked to keep them, they have now been sold. The season was right, and the price was good.

Of course this means, that I have to buy new chairs, when I have been rehoused, but now I have the money for it. So next Spring I will go looking for chairs, which fits my new home!

It is nice to think about these things, which you sit here covered in dust and noice from the work outside.

So you can call it a win-win-situation!

No comments:

Post a Comment