Friday, July 29, 2016

Vuitton taske - A Vuitton Bag

Pigefrokost: En af pigerne har haft rund fødselsdag. I den anledning havde familien samlet penge sammen til en Vuitton taske, som hun havde ønsket sig i årevis. Der var ingen ende på glæden, da hun sagde:

"Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle komme til at eje sådan en. Jeg ville jo aldrig få råd at købe så en dyr taske selv".

Jeg havde meget lyst til at sige noget, men da stemningen var god, holdt jeg det indenbords.

Men jeg tænkte på alle de gange, vi havde været sammen, hvor hun havde købt en sød t-shirt, købt 'noget' til hjemmet, en ny bademåtte, et duftlys (som af en eller anden grund altid koster kassen! Hvorfor? For himlens skyld - det er stearin med parfume! - undskyld, selvfølgelig en helt anden historie. Det løb bare lige af med mig), kønt sengetøj, et par sofapuder, 'billige' øreringe osv.

Ting efter ting af meget lille betydning er blevet slæbt ind i hendes hjem.

Men hun fik 'endelig' sin Vuitton-taske. Reelt kunne hun have købt den for længe siden for alle de penge, hun har spildt på værdiløse ting. Og så kunne hun have haft glæde af den alle disse år. Men nu er hun heldigvis meget glad.

Så kig dig omkring og se, om dine (mindre godt overvejede) indkøb kunne have givet noget, du virkelig ønsker dig. Hvis du altså ikke havde købt dem!

Du kan måske ikke få alt, hvad du vil have! Men du kan få alle de ting, som du virkelig ønsker dig!
Det vil jeg komme tilbage til, for det har jeg oplevet - en historie med en drejning.


Min 11 år gamle Vuitton Noé. Den har tålt noget i sin tid, og den kommer til at tåle meget mere.
My 11 year old Vuitton Noé. It has taken some beatings during time, and it can take a lot more.


Girls Lunch: One of my friends had celebrated, what we call a 'round' birthday (the number is ending on 0). On that occation her family had collected the money for a Vuitton bag, which she had wanted for years. She was so happy, when she said:

"I have never dreamt about that I would own such an expensive bag. I would never be able to afford buying one myself".

I very much felt commenting on this, but as the atmosphere was great, I kept my mouth shut.

But I was thinking about all the times, we had been together, where she had bought a nice t-shirt, 'something' for the home, a new bath mat, a scented candle (which for some reason is ridiculously expensive! Why? For crying out loud - it is stearin with perfume! - sorry, of course a totally different story. I just godt carried away), nice bed linen, a couple of pillows for the sofa, some 'cheap' earrings, etc.

One thing after another without signifigance was carried into her home. She could have bought the bag many years ago for the amount of the money she wasted on worthless things. And then she could have enjoyed owning it since many years. But now she is happy!

So look around and see, if your (less considered) purchases chould have given you something, which you really want. That is, if you hadn't bought them!

Maybe you cannot have everything you want - but you can save for the things you really want!
I will come back to that with an experience of my own - a savings story with a twist.

No comments:

Post a Comment