Friday, April 8, 2016

Nye Briller - New Glasses

Det er svært at vælge nye briller. Ens næse og kinder bestemmer en masse - eller det gør mine i hvert fald! - og når man udelukker de brillestel, som man ikke kan bruge, så er der stadig ca. 200 tilbage til at vælge imellem! Men det lykkedes - tror jeg.
Sidste måned erkendte jeg, at jeg ikke så helt skarpt med mine briller mere, så jeg bestilte tid til en synsprøve, og jeg skulle ganske rigtigt have nye. Jeg skal samtidig have et nyt stel. Det gamle stel var godt nok, men efter nogen tid måtte jeg erkende, at jeg havde lukket fornuften ude, da jeg valgte dem, fordi de rent faktisk var for store. Rigtig smarte, men for store! Når det blev varmt, gled de lidt ned og stødte mod mine kindben. Jeg har store kindben!
Så jeg håber, at jeg har valgt rigtigt denne gang.
Det er så sjovt at se, hvordan brillemoden ændrer sig.


It is difficult to choose new glasses. Your nose and cheeks excludes a lot of of frames - or at least mine do! - and when thee ones you cannot wear are out of the equation, you still have at least 200 frames to choose between. But I succeeded - I think!
Last month I had to acknowledge, that I didn't see quite a sharply as usual, so I made an appointment with the optician for at test, and quite right, I need new ones. And new frames. The old ones are great, but some time after I had bought them, I realized, that I had left out my common sense, when I picked them, because they were actually too big. Really smart, but too big! When it gets warm, they slip down and touch my cheek bones. I have big cheek bones! So now I hope that I have chosen the right ones this time.
It is so much fun to see, how the design has changed.

No comments:

Post a Comment