Thursday, November 1, 2012

Offer? - Victim?

Click the photo to read the full article

Jeg cyklede hjem i øsende regnvejr, men jeg var alligevel glad. Glad fordi jeg i dag valgte ikke at lade mig trække ned af en negativ kollega. Desværre er én negativ person i en gruppe nok til at ødelægge hele stemningen. Det ærgrer mig, men jeg er også lidt nysgerrig. Nysgerrig over hvad hun får ud af det. Hvordan det tilfredsstiller hende. Men hun vil ikke sige ikke noget om, hvad hun er sur over, og hun virker meget tilfreds med at bære offer-skjorten. Og hvad kan man så lære af det? At det ikke kan betale sig at brænde inde med små irritationer. Sig det høfligt. Ellers vokser de til problemer, der er svære at komme ud af, når man har valgt den negative spiral. Det er svært at lave et come-back ud i lyset igen.


I biked home today in pouring rain, but I was glad. Glad because I had chosen not to let myself be dragged down by a negative colleague. Unfortunately it only takes one negative person in a group to ruin the good mood. It annoys me, but I am also a bit curious. Curious about what it gives her. How it satisfies her. But she will not tell what she is grumpy about, and she seems quite content wearing the victim-shirt. And what can you learn from that? Don't let small irritations get to you. Speak out loud and politely. Otherwise irritations grow into problems which are difficult to work you way out of, when you have chosen the negative spiral. It is difficult to make a come-back out into the light again.

No comments:

Post a Comment