Monday, January 7, 2019

At pakke kuffert - To Pack a Suitcase

Før jeg tog sydpå til jul, havde jeg nogle overvejelser med hensyn til pakningen af min kuffert, og jeg lovede at vende tilbage og fortælle, hvad resultatet blev.

Hvis jeg skal være af sted i en uge, rejser jeg kun med en trolley, som jeg checker ind, fordi jeg ikke gider at bøvle med den i flyet. Der ud over har jeg et blødt net med lynlås, som jeg tager med mig, hvor jeg har læsestof, min makeup pung, andre personlige ting og nogle snacks. Dem havde jeg dog glemt denne gang. Min lille cross-over taske kan også været i nettet, hvis jeg rejser med et hysterisk flyselskab, der tæller al baggage med - hvilket jeg nu prøver at undgå.

Jeg tog afsted med
  • En hvid sweater i den pænere ende, som kunne dresses op eller ned. Jeg havde et mørkeblåt silketørklæde med prikker, som matcher, og mit nye sølvhjerte, så det var til de mere festlige anledninger, og blev senere brugt til hverdag.
  • En mørkeblå sweater.
  • En hvid tyndere sweater med blå striber, matchende alt det ovenstående.
  • En grå sweatshirt, som jeg rejste i begge veje.
  • Et par blå jeans, som var til daglig og rejsebrug.
  • Et par pæne sorte jeans, der kan gå for at være almindelige bukser.
  • Lidt ekstra smykker i form at øreringe, der 'larmer' lidt, så man kan ændre looket.
  • Syv par trusser, syv par sokker, 2 bh'er, og jeg var væk 6 dage.
  • Selvfølgelig toiletartikler og medicin (det eneste tilfælde hvor jeg går ind for 'for sikkerheds skyld').
  • Og så en masse gaver :-)
Det blev faktisk helt perfekt! Jeg fik pakket lige præcis det, jeg skulle, så der var ingen tøjkriser.

Måske har jeg lært det?



Before I went South for Christmas, I had some considerations about packing my suitcase, and I promised to give you a feedback.

If I am going away for a week, I go with my trolley, which I check in, because I cannot be bothered with it on the plane. In the plane I take a soft tote with a zipper, where I have my book/magazines, my make up purse, other personal stuff and some snacks - which I forgot this time. My little cross-over bag can be in the tote, if I travel with one of the hysterical airlines, which counts all kinds of luggage - which I am trying to avoid.

I left with

  • A nice quality white sweater, which could be dressed up or down. I had a dark blue scarf with dots which matched, and with my new silver heart, it was the festive outfit, which later was used for daily use.
  • A dark blue sweater.
  • A thinner white sweater with blue stripes, matching all the above.
  • A gray sweatshirt, which I traveled in both ways.
  • A pair of dark blue jeans for travel and everyday use.
  • A pair of nice black jeans, which can work as a pair of ordinary black pants.
  • A bit of extra jewelry like earrings, which are a bit 'noisy', so you can change your look.
  • Seven pair of panties, 7 pairs of socks, 2 bras, and I was gone for 6 days.
  • Of course toiletries and medicine (the only exception where I go for 'just in case')
  • And a lot of presents.

It actually became perfect! I had packed just, what I should, so I had no dressing crises at all.

Maybe I have learned it?

No comments:

Post a Comment