Monday, September 3, 2018

Ferieforberedelser - Holiday Preparations

Lige nu er det hele rodet til! Men i morgen ved denne tid sidder jeg i et fly på vej sydpå. Ikke kun på vej til ferie, men også til et stort og festligt bryllup!

Når jeg skal rejse, gør jeg ikke mange forberedelser. Det vigtigste er at have vasket 'i bund'. Så kan jeg vælge og vrage i mit tøj.

Jeg holder alt på et minimum, og jeg har de sidste mange år kun rejst med min trolley. Det, der ikke kan være i den, skal jeg ikke have med. Jeg checker den dog altid ind, for jeg gider ikke at slås med toldere om væsker, og jeg gider ikke slås om plads i bagagerummet i flyveren, og jeg har ikke så travlt, at jeg ikke har tid til at vente på min baggage. I flyet har jeg bare et net under sædet med de ting, som jeg skal bruge under flyvningen. Så har jeg let ved at få fat i tingene.

Nu er der jo selvfølgelig den tvist denne gang, at jeg skal have tøj med til brylluppet, men så må noget andet vige, og i dette tilfælde bliver det ting som sæbe, hårshampoo o.s.v. Det kan købes de fleste steder, og jeg efterlader det eller giver det væk, når jeg rejser hjem. Det er ikke mange kroner, det drejer sig om.

Så nu skal der pakkes, vandes blomster og ryddes rundt omkring i huset, så det er rart at komme hjem igen.


Right now my house is quite messy! But tomorrow at this hour I will be on a plane going to warmer areas. Not only on holiday, but also to a big and festive wedding!

When I am traveling, I don't make many preparations. The most important thing is, that all my clothes are clean. Then I can pick and choose.

I keep everything I bring to a minimum, and for years now I have only traveled with my trolley. What can't be packed in it, isn't going anywhere. Though I always check it in, because I cannot be bothered with the customs about liquids, and I don't want to fight anyone about the luggage space in the cabin. I am not that busy, that I cannot wait for the luggage to roll in. In the plane I only bring a light tote, which can be under my seat with the stuff I need during the flight. Then I have easy access.

Now there is a twist this time, that I am going to bring clothes for the wedding, but then other stuff has to go, and in this case it probably will be things like bodyshampoo, hairshampoo etc. That can be bought everywhere, and I normally leave it or give it away, when I go home. It is not a big expense.

So now I start packing, the plants need watering, and the house will get a small declutter, so it is nice to come back home again.

No comments:

Post a Comment