Friday, September 28, 2018

DIY Dragtpose - DIY Garment Bag

For lang tid siden købte jeg et sæt sengetøj med mønster. Hvidt med blå tern på den ene side og blåt med hvid tern på den anden. Det var ikke dyrt, og kvaliteten svarede til prisen. Det blev hurtigt falmet og kedeligt i farven på den blå side. Men stoffet var sådan set ok, så det blev lagt til side.

I disse støvtider (henvisende til den husrenovation, som jeg er i gang med) finder jeg støv alle steder. Også i mit klædeskab. Det er ikke så slemt med det tøj, som er i gang hele tiden, men for festtøjet er det ikke så godt.

Så i går satte jeg mig og syede en dragtpose af den hvide side af dynebetrækket. Det tog 1½ time, og i den tid fik jeg også syet et hovedpudebetræk til den lille memory skum pude, som jeg har købt (og elsker!).

Så nu er mit pæne tøj beskyttet mod støv, og der ser pænt ud i mit klædeskab. Mission accomplished!






Some time ago I bought a set of bed linen with a pattern. White with blue checkers on one side and blue with white checkers on the other. It wasn't expensive, and the quality was accordingly. It faded on the blue side. But the material was fine, so I put it aside.

In these dust-times (I am referring to the renovation project, I am living in now) I find dust everywhere. Also in my closet. It's not that bad with the clothes, which I use all the time, but for the more party like items it is not so good.

So yesterday I sat down with the sewing machine and made a garment bag of the white side of the duvet cover. It took 1½ hour, and during this period I also made a cover for the small memory foam pillow, I have bought (and love!).

So now my nice clothes is protected against dust, and it looks good in my closet. Mission accomplished!

No comments:

Post a Comment