Monday, April 30, 2018

Ind- og Udlisten - The In and Out List

Jeg er kommet til ind- og udlisten, som tæller fra februar til i dag, og der har været nødvendige indkøb. Og der har været knap så nødvendige indkøb!

Min harddisk var fyldt - Nødvendigt at købe en ny med mega-giga meget hukommelse
Kartoffelpurerer indkøbt – Den gamle var gået i stykker
Madopbevaring – en plasticdåse blev erstattet med en rustfri stålskål
Et par jeans røg ud – der var et stort hul i rumpen på et ikke så charmerende sted
Mine drikkeglas blev erstattet – de var simpelthen blevet for ridsede (erstattet med Duralex – gode, flotte og billige)
Nogle sokker måtte lade livet og blev erstattet (er jeg den eneste, der slider sokker så hurtigt?)
Fire tallerkner var krakelerede – og blev erstattet
Jeg havde brugt nogle tusser op – og behøvede nye
Sorte sandaler, der var slidt op, blev erstattet med nye sorte sandaler
Sneakers, over 10 år gamle, blev erstattet med et par mokkasiner.

Så på udlisten kom følgende – bortset fra ovenstående:
En top
En sort vest
En kasse farver
3 par strikkepinde
En boom box
En isspand
En blå cardigan
Sort strik bluse
Et lille sylteglas
En bageform
En legetøjssaks

På indlisten er det følgende:

2 grønne planter
et balancebræt - jeg har et problem med den ene fod, og lægen anbefalede det - og det virker!
en silketop
en blåternet skjorte
en pink strikbluse
en pudderfarvet t-shirt.

Så der var lidt nyt til sommergarderoben, og jeg skal nok vise tøjet senere.

Det, der er i anstændig stand, bliver altid leveret til en genbrugsforretningen. Alt andet bliver sorteret og smidt ud i diverse containere.

Hvis jeg nu summerer det op, har jeg indtil nu i mit 'ting-regnskab' for hele året følgende:

Ud 36 – hvad skal jeg kalde det? - items?
Ind 29
Heraf er der 13 erstatninger.

Skal jeg være tilfreds med det? Det må jeg lige tænke over! Jeg er lidt i vildrede over, om jeg skal stræbe efter balance, så der kommer lige så meget ind som ud?



Now it is time for the in- and out list, which covers from February until today, and there have been necessary purchases. And there has been not so necessary purchases!

My harddisk was full! - Necessary to buy a new one with mega-giga lots of memory
Potato masher – the old one broke
Food container – a plastic one replaced with a stainless steel one
A pair of jeans – there was a big hole in the butt in a not so charming place
My water glasses were so scratched, so they were replaced (with Duralex glasses – good, and cheap)
Some socks had to go and were replaced (am I the only one getting holes in my socks that fast?)
Four plates were replaced, because they were cracking
Needed new markers
My black sandals were replaced with – a pair of black sandals
My sneakers (soo old) were replaced with a pair of casual shoes.

So on the out list is – apart from the above
A top
A black vest
Some crayons
3 pairs of knitting needles
A boom box
An ice bucket
A blue cardigan
A black knit blouse
A small glass container
A baking dish
A pair of toy scissors

On the in list is the following – apart from what I wrote about at the start:
2 green plants
A balance board- I have a problem with my foot, and the doctor ordered it – and it works!
A silk top
A blue top
A pink-ish knit blouse
A powder colored t-shirt

So there were some purchases for the summer wardrobe, and I will show you the clothes later.

Everything, which is in a decent condition, is going to a 2nd hand store. Everything else will be sorted and thrown in the respective containers.

If I sum this up, my 'item account' for 2018 until looks now as follows:

Out 36
In 29
Out of this 13 items are replacements.

Should I be content with this? I think, that I have to give that an extra thought! I am in a bit doubts, if I should strive for balance between in and out?

No comments:

Post a Comment