Monday, February 26, 2018

Fødselsdag - Birthday

Jeg har haft fødselsdag og sikke en dag. Jeg blev forkælet af min dejlige familie hele dagen.

Først kom de med morgenmad og senere bortførte de mig til Louisiana, hvor der for tiden er en Picasso udstilling med hans keramiske værker. Louisiana er et smukt sted i sig selv, og det blev ikke dårligere af, at vejret var fantastisk.

Udstillingen var en god oplevelse, og den blev ikke ringede af at have en næsten 5-årig ved hånden. Efter at have sagt: "Jeg keder mig", inden vi var kommet ind ad døren, ændrede han mening. Han blev nysgerrig og syntes, at det var temmelig spændende, at en voksen mand lavede damer med skæve øjne og ugler. Han var også i Børnehuset, hvor der var masser af spændende ting i gang, og han fik lært noget nyt med limpistoler og pap. Jeg tror, at han vil med næsten gang.

Efter at have gået rundt et stykke tid fik vi frokost der ude, og så blev jeg kørt hjem til lagkage og kaffe, hvor vi slappede lidt af, og aftenen sluttede med dejlig mad og vin. Det bedste ved det hele var selvfølgelig det gode selskab.

En fantastisk 12-timers gave. Jeg var fyldt op af alt det gode.



It has been my birthday, and what a day. I was spoiled rotten by my wonderful family all day.

It started with them bringing brunch og later on, they 'kidnapped' me to the art museum Louisiana, where a Picasso ceramics exhibition is at the moment. Louisiana is a beautiful place in wonderfull surroundings, and the weather made it even more beautiful.

The exhibition was a good experience, and it became even more interesting having an almost 5 year old by the hand. After having stated "I am bored", before we entered the door, he changed his mind. He became curious and thought, that it was quite exciting, that a grown man makes ladies with crooked eyes and owls.  Louisiana has a Children House, where children can be creative, and he learned something new with glue guns and cardboard. I think, that we can talk him into going next time.

After having seen a lot of great art we had lunch there, and then I was driven home for birthday cake and coffee, and the day ended with wonderful food and vine. The best part was of course the good company.

A fantastic 12 hours gift. I was overwhelmed.

No comments:

Post a Comment