Sunday, February 4, 2018

DIY igen - DIY again

Jeg er inde i en bølge af  DIY projekter, og det er jo ret sjovt og vil bestemt dumt ikke at udnytte det. Nogle mennesker er kreative hele tiden. Det er jeg ikke. Jeg oplever al ting i bølger. Somme tider er jeg inde i en læseperiode. Somme tider i en maleperiode og somme tider en håndarbejdsperiode.

Men her på det sidste har det faktisk været ret regelmæssigt. Jeg har næsten hele sidste år haft noget mellem hænderne, og det er dejligt.

Sidste år strikkede jeg en plaid, som blev færdig en gang i forsommeren, og det var så dejligt at strikke, at jeg måtte fortsætte med en sweater. Jeg kastede mig over en model, som bliver strikket fra halsen og ned. Det har jeg aldrig prøvet før, men det er ikke sidste gang, jeg gør det.

Da den var næsten færdig, fik jeg en bestilling på en hue, så den lavede jeg og vendte tilbage til sweateren - som nu er færdig, og nu er halvdelen af den næste hue lavet, så snart har Største og Mellemste Favoritperson en hue hver.

Da jeg i sidste uge passede Favorit Storebror, lagte han for første gang for alvor mærke til mit strikketøj, hvor efter han 'bestilte' en sweater i blå og grøn med knapper! Han er snart 5 år og går ganske meget op i, hvordan han ser ud - undtaget når han leger i mudder eller finde sjove ting i den vådeste plet i mellem træer og buske - heldigvis! Så den går jeg i gang med, når jeg har fået købt garn en gang i den kommende uge.

Og så ligger der et mønster til en pude i min håndarbejdskasse. En broderet pude! Ikke noget jeg normalt giver mig i kast med, men jeg har lyst til at prøve, og det vil jo være dumt ikke at udnytte den det også.



Af en eller anden grund kan jeg ikke få den rigtige farve frem, men den er altså lys grågrøn
For some reason I cannot get the right color on the photo, but it is light greyish-greenish

I have entered a wave of DIY projects, and it is a lot of fun and would definitely be stupid not to take advantage of. Some people are creative all the time. I am not. I do everything in periods. Sometimes I have a period of reading, sometimes a painting period and sometimes a knitting period.

But lately the need of having something creative in my hands has been on a regular basis. I have had some kind of knitting all year last year, and it is nice.

Last year I knitted a blanket, which was done early summer, and it was so nice, that I had to continue with a sweater. For the first time I tried knitting a model, which was knitted from the neck and down, and it is not the last time, that I will do that.

When it was almost done, I had an 'order' for a hat, so I made that and returned to the sweater - which now is finished, and a new hat is in the making, so now Biggest and Medium Favorite Persons both have a hat (soon).

When I last week had Favorite Big Brother on a sleepover, he noticed my knitting for the first time for real, and after a talk about knitting he 'ordered' a sweater in blue and green with buttons! He is almost 5 and is quite interested in, how he looks - except when he is playing in mud or finding stuff in the most wet spot between trees and bushes - which is great! So I will start that, when I have bought yarn some time next week.

And theen there is a pattern for a pillow. An embroidered pillow! Not something which I normally jump out into, but I want to try, and it would be stupid not to follow that idea, too.


No comments:

Post a Comment