Monday, November 6, 2017

Genbrugsfund - Second Hand Find

Der er mennesker, der altid kan finde gode ting på kontainerpladser, på loppetorv i den blå avis eller lignende. Det har jeg altid haft dyb respekt for, men det er aldrig sket for mig - før nu!

Jeg har min genhusning i baghovedet (tidligst om 1 år...) - (lidt skørt, men det er jo ikke nogen lille ting), og jeg ved, at jeg får altan. Så der skal møbler til, og det skal være 'nomade-møbler', og jeg har haft lette bambusmøbler i tankerne.

Samtidig er jeg ikke villig til at ofre penge på noget på nuværende tidspunkt, når jeg ikke, ved hvor jeg havner senere, så jeg var henrykt, da jeg i lørdags gik over på vores kontainerplads med mit plastik-skrald og så 5 bambusstole i perfekt stand.

Der var 4 ens stole og en, der er mere lænestolsagtig. De 4 stole er kommet i kælderen og afventer altanen, og lænestolen bliver afprøvet lige nu. Hvis den er god at sidde i, vil jeg sy en hynde. Den kommer der billede af senere.

Men som sagt er det dejligt at kunne få afprøvet en ide uden større udgifter involveret, før man ved, om det fungerer for en.



There are some people, who always can find good items at dump yards, flea markets, 2nd hand shops, on the internet etc. I really admire that, but it has never happened to me - until now!

I am thinking about my rehousing (at the earliest in 1 year...) - (a bit crazy, but it is not a small thing), and I know, that I am going to have a flat with a balcony. That will need furniture, and it has to be 'nomad furniture', so I have been thinking about bamboo chairs.

At the same time I am not willing to spend money on anything now, when I don't know, where I will live later, so I was thrilled, when I last Saturday went to our container place with my plastic trash and found 5 bamboo chairs in mint condition.

There were 4 matching chairs, and one a bit more lounge like. The 4 chairs are in the basement now waiting for the balcony, and the lounge chair is being tested in my living room. If it is nice to sit in, I am going to make a cushion. I will show you that later.

But as already said it is nice to be able to test an idea, before you know, if you are doing the right thing without big money being involved.

No comments:

Post a Comment