Friday, August 18, 2017

Når man er nødt til at shoppe! - When You Have To Shop!

Nogle gange er man nødt til at shoppe! Det var jeg nødt til i sidste uge.

Jeg har 3 skåle i forskellige størrelser, og jeg bruger dem alle sammen, men i forrige uge var jeg uheldig at tabe den mellemste, og den stod ikke til at redde.

Jeg fandt hurtigt ud af, at det er bøvlet for mig ikke at have en skål i den størrelse, og jeg gik på jagt efter en ny. Den skulle have samme størrelse som den gamle, og den skulle være hvid.

Jeg gik først i de lokale genbrugsbutikker, men der var ingen hvide skåle. Så gik jeg i forretninger, og jeg fandt en del skåle, men faktisk ikke så mange som jeg havde regnet med, og de var alle sammen i nogenlunde samme priskategori.

En skål havde dog nogle fordele frem for de andre. Royal Copenhagen's Hvid Riflet. Det er et klassisk stel, som vil blive produceret i mange år endnu (hvis jeg nu smadrer flere skåle!), og der er brudgaranti. Det vil sige, at hvis den går i stykker inden for de næste 2 år, vil jeg få den erstattet!

Så her er min nye skål. Enkel, smuk og anvendelig - eller 'bare' en hvid skål.

Rigtig god weekend!




Sometimes you just have to shop! I had to last week.

I have 3 bowls in different sizes, and I use them all, but last week I was unlucky losing the middle size one on the floor, and it wasn't to be saved.

I quickly found out, that it was really annoying for me not to have a bowl this size, and I went bowl hunting. It should have a certain size, and it should be white.

First I went to the local 2nd hand shops, but there were not white bowls. Then I went to different shops, and there were some bowls, not not quite as many as I expected, and they were all in the approx. the same price range.

One bowl had some advantages to the others. Royal Copenhagen's White Fluted. It is a classic dinnerware, which will be produced any years to come (if I break one of the others ones!), and they give a breakage guarantee. This means, that if your break something, you can have it replaced within 2 years.

So here is my new bowl. Simple, beautiful and very versatile - or 'just' a white bowl.

Have a nice weekend!

No comments:

Post a Comment