Wednesday, August 23, 2017

Mine favorit-ting

Jeg har fået spørgsmål om, hvilke ting i mit hjem som jeg er knyttet til. Det er ikke mange. De fleste af mine ting er ting for mig. Men der er ting, som jeg rigtig godt kan lide.

Så nu jeg ind imellem vise nogle ting, og jeg starter med vaser. Noget som man kan diskutere, om det er nødvendigt at eje eller ej. For mig ville det være underligt ikke at kunne sætte en blomst eller en gren i vand, så jeg har vaser. Endda flere af slagsen.

Men da jeg har solgt og givet de fleste af de vaser, som jeg har fået gennem tiderne (såkaldte design-items), vil jeg gerne vise, hvad jeg så har blomster i.

De to gamle apotekerglas er helt fantastiske til blomster, man kan finde i naturen, og de er dekorative i sig selv. De to bedste ting forenet: Skønhed med praktiske. Den smalle af dem er især smuk, når der står én gren eller en blomst. Begge glas har jeg fra min mor og ved ikke mere om dem.

Den runde hvide er også til én blomst/gren i den lidt lavere ende. Den har jeg købt en gang for lang tid siden. Der er absolut ingenting trykt i bunden, og jeg gav 75 kr. for den. Ingen hype dér!

Den fjerde- og sidste - er temmelig speciel. Den har tilhørt min mormor og er af presset glas. Den er købt før 2. verdenskrig i Sverige. Så for mig har den historie, og den er perfekt til en købt buket.

Mine vaser står altid fremme. Tomme eller fyldte. De er en del af min dekoration af mit hjem.






I have had questions about, which things in my home I am really attached to. Not very meny, actually! Most of them are things for me. But there are some things, which I like very much.

So now and again I will show you some things, and I will start out with vases. Now you can discuss, if it is necessary to own a vase or not, but for me it would be stange not to be able to put a flower or a branch in a vase. So I have vases. Several in fact.

You know, that I have sold most of the so-called design-icon vases, that I have been given during time, so now I will show you, what I put flowers into.

The two old bottles from earlier days in some pharmacies, and they are fantastic flower vases, especially for flowers found in nature, and the bottles are decorative in themselves. The two best things united: Beauty and practicality. The smallest one is beautiful with one flower or branch. I have both bottles from my mother, and know no more about them.

The round white one is also just for one flower/branch in the smaller end of the scale. I bought it a long time ago. There is absolutely nothing printed in the bottom, and I payed approx. US$ 12/Euro 10 for it. No hype there!

The forth - and last one - is quite special. It has belonged to my grandmother and is made of pressed glass. It is bought before World War II in Sweden. So that is history for me, and it is perfect for a bought bouquet.

My vases are always on display. Empty or filled. They are part of my decoration of my home.


No comments:

Post a Comment