Monday, July 17, 2017

København lørdag formiddag - Copenhagen Saturday At Noon

København er støj, trafik, mange mennesker, shopping og travlhed. Men København er også stilhed, åbne pladser, afslapning og leg.

I lørdags var jeg inde i byen for at gøre nogle indkøb, som jeg vil fortælle om senere, og jeg tog en pause med en kop kaffe. Jeg var inde ved Torvehallerne, som er et spændende sted med mad og drikke af alle slags og alt af høj kvalitet. Det skal opleves, hvis man er her.

Lige bag ved er der lavet en anden slags rekreativt område, som er bygget op af fliser og cement omgivet af meget smukke gamle huse. Det er store kontraster, men det fungerer.

Det gjorde ikke min lille pause dårligere, at solen skinnede fra en skyfri himmel. Så man kunne bare nynne Hot Town, Summer in the City.

Israels Plads med Torvehallerne i baggrunden
Israels Plads with Torvehallerne in the background

 Jeg kan godt lide moderne byggeri, men huse bliver ikke meget smukkere end disse
I like modern architecture, but houses don't get much more beautiful than these.

Plads til leg - Room for games and play

- og plads til lidt kærlighed til både dyr og mennesker
- and space for a little love for people and animals

Copenhagen is noice, traffic, crowds, shopping, and business. But Copenhagen is also quiteness, open spaces, relaxation and play.

On Saturday I was in the city to shop for some items, I will tell you about later, and I took a break with a cup of coffee. I was at Torvehallerne, which is a very exciting place with food and drinks of all kinds and of very high quality. You have to visit, if you are here.

Right behind Torvehallerne is another kind of recreative area made of tiles and concrete surrounded by beautiful old houses. Big contrasts, but it works.

My little break became even better, as the sun was shining from a clear blue skye. All you could do was to hum Hot Town, Summer in the City.

No comments:

Post a Comment