Monday, April 10, 2017

Ny blå/hvid bluse - New Blue-White Blouse

I sidste måned købte jeg endelig den bluse, som jeg har kigget på et stykke tid, for forretningen havde 20% discount i et par dage, så den blev min.

Jeg skal som det første sige, at jeg er glad for den.

MEN! Og der er et men! For da jeg kom hjem, opdagede jeg, at den er af polyesther! Og hvad er der nu galt med polyesther?

Det er stort set ikke nedbrydeligt.

Jeg havde ellers besluttet mig for kun at købe tøj af naturmaterialer, men den beslutning svipsede, da jeg så blusen. Jeg ved ikke, hvad der skete i mit hoved. Måske skete der 'bare', hvad der sker i vores hoveder, når vi ser noget, vi godt kan lide. Jeg så nemlig noget,

  • som fyldte et hul i min garderobe 
  • som jeg nok ville have betænkt mig ved at købe, hvis prisen ikke havde været nedsat (den var alligevel ikke helt billig)
  • som kunne bruges med 3 andre ting, jeg allerede havde
  • som er meget anvendelig
  • som er en enkel stil, jeg godt kan lide
  • som er behagelig at have på
  • og som er virkelig godt syet.
Så den må jeg bruge, til jeg ikke kan holde den ud mere, og så må jeg sørge for, at den bliver destrueret på ansvarlig vis. Så jeg er glad for den - og jeg er lidt ked af den.

Virkelig underlige ting at tænke på i forbindelse med et stykke tøj!




Last month I finally bought a blouse, which I had been looking at for a while, because the shop had a 20% disount for a couple of days, so it became mine.

Up front I will say, that I am happy about it.

BUT! And there is a but! Because when I came home, I discovered, that it is made of polyesther! So what is wrong about polyesther? It is virtually non-biodegradable!

Even though I had decided only to buy clothes of natural materials a long time ago, that decision failed, when I saw the blouse. I don't know, what happened in my head, but maybe it was 'just' something, which happens, when we see something we like. I saw something,

  • which would fill a hole in my wardrobe
  • which I wouldn't have bought, if there hadn't been a discount (it wasn't cheap anyway)
  • which I could match with at least 3 things, I already have
  • which is very useful
  • which has the simple style, I like
  • which is comfortable to wear
  • and which is very nicely made.

So I have to use it, until it makes me 'sick', and then I have to destroy in a responsible way. So I am happy about it - and I am a little unhappy about it.

Really strange thoughts to think about a piece of clothes!

No comments:

Post a Comment