Wednesday, April 19, 2017

Hus-tour - House Tour

I min bog 'Ryd Dig op' har jeg skrevet, at mit hjem er min oase og min affyringsrampe. Altså stedet hvor jeg samler kræfter til at kaste mig ud i samfundet! Et sted, hvor jeg er beskyttet, og et sted jeg forlader uden problemer.

Mit hjem er nemlig kreeret til 3 ting:

At sove
At arbejde/spise (= 2 ting)

Derfor er min seng vigtig for mig. Mit soveværelse et vigtigt. Der skal ikke være en masse distraherende ting. Bare en seng og mit skab, som indeholder de fleste af mine ejendele incl. tøj.

At arbejde og at spise foregår på samme sted. Ved mit spisebord. Det er samtidig stort nok til, at jeg uden at flytte rundt sagtens kan have 8 mennesker til middag. Det er meget vigtigt for mig at kunne inviterer mennesker, jeg holder af, til en gang mad. Og med et mindre snuptag kan vi være 12.

Jeg har også en 2-personers sofa, som der næsten aldrig sidder nogen i, fordi alle bliver siddende omkring spisebordet (jeg har gamle, men gode stole, som man kan sidde i en hel aften), og der er ofte nogen, der sidder på gulvet.

Selvfølgelig har jeg også et lille køkken og et endnu mindre badeværelse - og flere møbler end nævnt, så da der har været spørgsmål om, hvor meget jeg ejer (nu da jeg afhænder ting hver måned), vil jeg lave en billed-turne af mit hjem, som vil komme her over de næste dage.

Så jeg håber, at I vil se med.




In my book 'Wipe Your Slate' I have written, that my home is my oasis and my launch pad, which means that it is the place where I relax and gain strength to jump out into life! It is a place, which protects me, and a place that I leave with no worries.

My home is created for 3 things:

To sleep
To work/eat (= 2 things).

Therefore my bed is important. And my bedroom in general is important. It is a space without too much distracting stuff. Just a bed and my closet, which contains most of my stuff and all my clothes, except coats.

Working and eating goes on the same place. At my dining table. The table is big enough to set plates for 8 persons for dinner. It is very important for me to be able to invite the ones, I love for dinner, and it can become a table for 12 in a jiffy.

I also have a 2 seater sofa, which noone actually uses, because everybody stay seated around the table (I have old, but good chairs, which you can sit in for a whole night), and often somebody ends up sitting on the floor.

Of course I have a small kitchen and and even smaller bathroom - and more things than mentioned, so now that you have asked, how much I own (now I take things out of the house every month), I will make a tour around the house, which will come here during the next days.

So I hope that you will join me!

No comments:

Post a Comment