Friday, December 16, 2016

At strikke en plaid - To Knit A Blanket

På min computer har jeg noget, jeg kalder min idebank. Det er billeder af tøj og interiør, som jeg mener, at jeg - meget ambitiøst - kan lave selv, hvis jeg får lyst og tid.

Min idebank indeholder i øjeblikket ca. 40 billeder på ting, som tiltaler mig. Store og små ting. Jeg gennemgår den med mellemrum, når jeg filer nye billeder, og så ryger der måske noget ud. Det er IKKE en to-do liste, så den tynger mig ikke. Det er udelukkende inspiration.

Nogle billeder bliver på filen meget længe, og det er bl.a. sket med nogle eksempler på strikkede plaids, og så gør jeg noget ved det, når jeg løber tør for 'hygge-arbejde'. På indlægget om min indliste fortalte jeg, at jeg havde købt garn, og nu er jeg begyndt.

Det er et stort, hyggeligt arbejde og kan holde mig varm her i vinter - så jeg må sørge for at blive færdig inden sommer.

Så rigtig god weekend til jer. Håber, at I - trods juletravlhed - får lidt tid til at lave noget hobby-arbejde.





On my computer I have a file, which I call my ideas bank. It contains photos of clothes and interiors, which inspire me, and it gives me an idea about, what I should/could make, if I want to.

My ideas bank contains approx. 40 photos of things right now. Big and small things. I go through it now and then, when a new photo is being filed, something goes out. It is NOT a to do list, so it doesn't weight me down. It is for inspiration only.

But some photos stay on the file for a long time, and that has happened with some photos of knitted blankets, and then I do something about it, when I have run out of 'hobby-tasks'. In my In and Out-list I told, that I had bought yarn, and now I have started - and it is so much fun.

It is a big job, but it is really nice and can keep me warm during winter - so I better finish it before summer.

Have a good weekend. I hope that you will get time - in spite of all the Christmas stuff - to relax with some hobby-work!

No comments:

Post a Comment