Monday, November 28, 2016

Julekrans - Christmas Wreath

I går fik jeg solgt min design adventskrans i min videre færd for at gøre mit hjem mere personligt og mindre boligblads-udstillings-agtigt. Ingen kritik af dem, der gerne vil have disse ting, men som sagt tidligere følte jeg, at mit hjem blev mere og mere upersonligt.

Så nu ville jeg prøve at lave en engangs-dekoration, som jeg ikke behøver at have dårlig samvittighed over at afhænde, når julen er ovre, og som ikke tager ekstra plads op i julekassen.

Så det gjorde jeg. Ikke helt perfekt, men absolut personligt :-) og jeg er superglad for den. Den fik meget ros i går, da jeg havde inviteret favorit-familien og min 'låne-datter' og hendes kæreste til middag.

Vi hyggede os med at lave piberenser-nisser, som var en aktivitet, der gik rent hjem hos den 3½ årige favorit-storebror.

Den er solgt - This is sold

 Her er starten - This is the start

Rodet - Messy

Det begynder at ligne noget - Starting to look like something

Slutresultatet, som lige skal korrigeres lidt - Det er ikke let at tæmme naturen - heldigvis
The end result, which need a bit of correction - It is not easy to tame Nature - fortunately

Yesterday I sold my designer advent candle holder in my process of making my home more me and less design magazine-ish. No criticism of anyone, who loves these things, but as said before I felt, that my home had become more and more impersonal.

So now I wanted to make a decoration, which I didn't have to feel bad about disposing after Christmas, and which will not take up space in my Christmas box.

So I did. Not quite perfect, but absolutely personal :-) and I am quite content with it. It got the thumbs up yesterday, when I had invited the favorite family and my 'daughter' (a beautiful girl, who is the daughter of my best friends) and her boyfriend.

Before dinner we had a good time making pipe cleaner gnomes, which was an activity the 3½ year old favorite person just loved. (probably needs an explanation, but I will show you later - he put everything in a bag and brought it home!).


No comments:

Post a Comment