Monday, September 26, 2016

Et indkøbsnet - A Shopping Tote

I sidste uge stod jeg foran et spejl i en forretning og så mig selv i et glimt. Jeg var pænt klædt på, pæn taske, håret sad fint, og jeg havde mit shoppingnet hængende over skulderen. Det er et godt net med lange stropper, så det var let at bære, og det er sort og har broderier af H.C. Andersens papirklip på.

Eller skulle jeg sige, at det var et godt net! Jeg blev helt flov, da jeg så, hvor slidt og beskidt det var! Det havde jeg slet ikke lagt mærke til! For hvorfor beskæftige sig med noget, der fungerer perfekt?!

Men da jeg så det med objektive øjne, måtte jeg erkende, at det trængte til at blive skiftet ud. Jeg prøvede at vaske det først, men det gavnede ikke. Tværtimod!

Så turen gik ud for at finde et nyt net! Det var ikke let, men det lykkedes, så nu har jeg købt et, der også kan bæres over skulderen, og som ydermere er lavet til at have i en cykelkurv. Det er jo fantastisk.

Det skal lige siges, at jeg fik nettet i 2005 i festugen under H.C. Andersens jubilæum, altså for 11 år siden. Så det var vist parat til at blive skiftet ud!

Det ses faktisk ikke, hvor ulækkert det er!
Actually you cannot see, how disgusting it is!

Last week I caught a glimse of myself in a shop mirror. I was nicely dressed, nice bag, my hair was fine, and I was carriyng my shopping tote over my shoulder. It is a good tote with long shoulder straps, so it is easy to carry, and it is black with embroidery of the paper clippings of Hans Christian Andersen.

Or should I say that it was a good tote! I became quite embarressed, when I saw, how worn and dirty it was. I hadn't noticed. Why bother about things, which work perfectly?!

But when I look at it with fresh eyes, I had to admit, that I had to have a new one. I tried to wash it first, but it didn't work. On the contrary!

So out to get a new one! It wasn't easy, but I found one, which can be carried over the shoulder, and also is created for my bicycle basket. That is quite fantastic.

Maybe I should mention, that I bought the old tote in 2005 in the week of H.C. Andersen's 200 years' anniversary - 11 years ago. So maybe it was time to get a new one!

No comments:

Post a Comment