Friday, February 26, 2016

Det sikre valg - The Safe Choise

Nu har vi allesammen har købt en VIP-spand fra 1939, Pantella lampen fra 1971, en Le Creuset gryde fra 1920'erne, Lyngby vasen fra Danmark-Lyngby procelænsfabrik, som lukkede i 1969, men er genopstået, Kongeligt porcelæn, mussel malet fra ca 1775, Kähler stager fra Kähler Keramik, der startede en gang i 1839. Men hvorfor køber vi alle sammen have det samme? Er det fordi, det er den 'sikre, gode' smag? Så vi er in med trenden? 

Som det ses af billedet, er jeg også med på vognen. Jeg har solgt en masse allerede, og der er mere, der skal ud. Jeg har besluttet, at jeg ikke vil have et hjem dekoreret med ting, som reelt bare er ting, der er moderne nu. Hvad så med næste år?

Jeg hopper af her!


Jeg gør det også! - men jeg har bestemt, at jeg ikke vil have mere tids-trendigt!
I do it too - but I decided that I don't want anything more that

Now we all have bought the VIP trash can from 1939, the Pantella lamp from 1971, a Le Creuset caserole from the 1920'es, the Lyngby vase from Danmark-Lyngby Porcelain Factory, which closed in 1969, but now has re-opened, Royal Porcelain Flute from approx. 1775, a Kähler candle holder from Kähler Cheramichs, which opened some time in 1839. Is it because, it is the 'safe and good' taste? So we are fashionable with the in-crowd? 

As you can see from the photo, I am also doing it. Kay Bojesen monkey and bird, Georg Jensen Cobra candle holder. I have sold a lot already, and more will go. I have decided, that I don't want a home decorated with stuff, which in the end only are things, fashionable right now. What will I have to buy next year?

No thanks, I am jumping off this wheel now!


No comments:

Post a Comment