Tuesday, October 6, 2015

Min smukke diamant! - My Beautiful Diamond!

Jeg har ikke mange smykker, men dem, jeg har, har stor affektionsværdi. Og nu har jeg mistet stenen i min hvidguldsring! I går kiggede jeg ned på min hånd, og der var et hul, hvor der tidligere var en safirslebet diamant.
Det er præcis det smykke, som er ret mange penge værd, men det værste er, at det er en sten, der kan dateres tilbage til 1939, og den sad i min dejlige gudmors forlovelsesring.
Derfor er den værdifuld! Og nu er den væk! Intet kan erstatte den, og det er jeg rigtig ked af.


I don't have a lot of jewelry, but the pieces, I have, have great sentimental value. And now I have lost the stone in my white gold ring! Yesterday I looked down at my hand, and there was a hole, where a sapphire cut diamond used to be.
It is the most expensive piece I have, but the worst thing is, that the stone dates back to 1939, and it was the stone in my lovely Godmother's engagement ring.
That's why it is so valuable! And now it is gone! Nothing can replace it, and I am really sad.

No comments:

Post a Comment