Wednesday, August 5, 2015

For meget planlægning - Scheduling too much

Min kalender er lige blevet renset! Renset for ting, som jeg synes, at jeg bør gøre. Renset for påmindelser om ting, jeg gerne vil gøre. Så nu står der kun de ting, der skal gøres, de ting jeg skal deltage i og de ting, jeg vil deltage i.
Jeg prøver hver dag at leve så enkelt som muligt, men jeg skal holde meget fast i mig selv for ikke at overplanlægge. For ikke at 'løbe tingene op' og hele tiden se, hvad der kommer i morgen, i næste uge, næste måned.
I dag startede det med at rense kalenderen.
Det gjorde godt.

Elvis, min undulat, står altid på bordet, når jeg arbejder
Elvis, my budgie, is always with me at the table, when I am working

My calendar has just been rinsed. Rinsed for thing, which I felt, I should do. Rinsed for reminders of things I would like to do. So now it only contains the things, which must be done, the things I really have to do, and appointments I want to participate in.
Every day I try to make things as simple as possible, but I have to hold on to myself for not 'over-planning'.
I have to be aware not to 'run to the future' to think about what is going to happen tomorrow, next week, next month.
Today started with rinsing my calendar.
It felt good.

No comments:

Post a Comment