Monday, May 4, 2015

Kvalitet og/eller luksus? - Quality and/or Luxury?

Jeg er normalt en temmelig økonomisk person, der ikke nødvendigvis falder for den dyreste vare, eller fordi en vare har et navn. Men somme tider er der et sammenfald. Jeg elsker min gamle Vuitton Noé, som i modsætning til mange nye tasker ikke har rå kanter, og så er den foret. Jeg elsker også min svenske Triplex lampe, som er så smukt lavet. Begge dele var meget dyre, og man kan måske diskutere, om de har været uanstændigt dyre. Men jeg forelskede mig i dem, og så er det for mig en stor fejl at købe noget andet. Det kommer aldrig til at fungere. Jeg ville til stadighed tænke på, at jeg burde have købt det, jeg virkelig ønskede mig.
Nu har jeg forelsket mig i en ting, som kommer ind i kategorien 'uanstændig dyr'. Ikke mindst på grund af portoen fra USA. Men jeg har set på den mange måneder, og i går bestilte jeg den på nettet.
I får den at se, når den kommer. Jeg venter utålmodigt allerede.



I am person, who normally doesn't fall for the most expensive thing, or because somthing is a brand. But sometimes these thing go together. I love my old Vuitton Noé, which unlike newer bags doesn't have raw edges and it has also linen inside. I also love my Swedisk Triplex lamp, which is so well made. Both thing were very expensive, and maybe you can discuss, if they were too expensive. But I fell in love with them, and then I know that I will never get happy with a look-a-like. It would never work for me. I would have kept thinking, that I should have bought the 'real' thing.
Now I have fallen in love with a thing, which comes into the category 'too expensive'. Also because of the postage from the States. But I have thought of it for several months, and yesterday I ordered it.
You will see it, when it arrived. I am waiting impatiently already.

No comments:

Post a Comment