Wednesday, March 4, 2015

Taske-fristelser - Bag Temptations

Ja, man skal åbenbart ikke vide sig sikker! Bedst som jeg troede, at min købetrang var skrumpet til (næsten) ingenting, ramte det mig i går aftes!
Jeg så en taske på DBA, som jeg altid har synes, er virkelig sød, og prisen var rimelig. Jeg var helt vild i varmen, men her til morgen vågnede jeg af 'rusen'.
Jeg behøver ikke flere tasker! Jeg har til alle lejligheder.
Og hvad kan jeg lære af det? Aldrig give efter for en (købe-) impuls! Det er bedre at vente på det 'rigtige'. 'Virkelig sød' er ligesom ikke et kriterie!

Fra venstre - From the left 
Vuitton, German Bella, Mandarina Duck,  the Spanish brand Cats, vintage Mulberry, and a no-name

Well, you cannot feel totally safe ever! I was so sure that my urge to buy had shrunk to (almost) nothing, but it hit me last night!
I saw a bag, which I have always liked on DBA (Danish version of Ebay), and the price was reasonable. I was totally excited, but this morning I woke with a much calmer head. I don't need more bags! I have one for all occasions.
What can I learn from that - never act on (a purchase) impulse! It is better to wait for the 'right' thing. 'Really like' isn't a criteria!

No comments:

Post a Comment