Tuesday, February 3, 2015

Købestop-måned, resultatet - Purchase Stop Month, The Result

Update: En måned med købestop. Det er gået forbløffende godt! Det har været forbløffende let, og der er nærmest gået sport i det.
Jeg havde ikke planlagt at købe kamera, men det har været på vej siden sidste sommer, hvor det begyndte at være ustabilt. Jeg vidste, at det var et spørgsmål om tid. Så det er taget fra mine sparepenge, og jeg har taget dem ud af regnskabet.
Resultatet er, at jeg har brugt 1.595 kr. mindre i januar i år end sidste år! Ikke dårligt bare for bare at tænke sig om, før man køber. Jeg har dog haft et lidt større madbudget, fordi jeg, hvor det var været muligt, har købt økonologiske og parabenefri varer. Når jeg køber så lidt, skal det også være godt.
Enden på eksperimentet er, at det ikke er enden. Jeg fortsætter i februar også. Det er simpelthen for sjovt.

Update: One month with purchase stop. It has been remarkably easy. Not difficult at all, and it has almost become a game!
I hadn't planned to buy a camera, but it has been on the way since last summer, when it started getting unstable. I knew that it was just a matter of time. So the money came from my savings account, and I have not calculated them into this experiment.
The result is that I have spent 292$/214 Euro less than January last year! Not bad for just not shopping mindlessly. I have spent a bit more on food, because I have - when it has been possible - bought organic or paraben free product. When I don't buy much, it has to be good.
The end of the experiment is that it is not the end. I will continue during February too. It is simply too much fun to let it stop now.

No comments:

Post a Comment