Thursday, January 8, 2015

'Minimalisterne' og genbrug - 'The Minimalists' and Second Hand Stuff

At reklamere er normalt ikke noget, som jeg giver mig af med, men jeg er blevet meget inspireret af to gutter, der har sat ord på minimalisme. De kalder sig 'Minimalisterne, og har selv været ret rabiate i deres tiltag til at leve et enklere liv, men deres syn på minimalisme er meget nuanceret. De prædiker ikke en bestemt linie, og de er samtidig meget morsomme. Check denne TED Talks, som jeg tror kan inspirere en masse mennesker.

Så jeg har taget nok et dyk ned i mit tøj og erkendt, at jeg ikke har haft noget af denne bunke i brug i over et halvt år og nok heller ikke kommer til det. Jeg har afprøvet et par af tingene på i et par timer, fordi jeg var i tvivl, men jeg blev klar over, hvorfor jeg ikke bruger dem. De kradser, kryber op, eller har andre egenskaber der gør, at jeg hele tiden tænker over, hvad jeg har på, og det irriterer mig. Så forhåbentlig er der andre, det ikke kradser eller kryber op på. Nu ryger det i hvert fald til genbrug. Samtidig er der et par tasker og noget køkkenudstyr, der går samme vej.


To advertise is normally not something I do, but I have become very inspired by two guys, who have put words on minimalism. They call themselves 'The Minimalists' and have been quite extreme in their own actions to live a simple life, but their view on the topic is very nuanced. They don't preach a certain trend, and they are very funny. Check their TED Talk, which I think can inspire a lot of people.

So I have taken yet another dive into my clothes 'pile', acknowledging that I haven't worn any of these pieces in more than 6 months, and probably never will. I have worn a some of them for a couple of hours, because I wasn't sure, why I didn't wear them. But they itch, creep up or there are other details, which makes me think about, that I am wearing them, and that irritates me. So hopefully there are other persons out there, who aren't bothered about that. So they are going to the second hand shop. And while I am at it, there are also a couple of bags and some kitchen stuff going the same way.

No comments:

Post a Comment