Friday, December 5, 2014

Less, but Better - Dieter Rams

Somme tider går det ikke helt som planlagt! Min nye advents-ting (se i går) var, efter nærmere kig, ikke helt af en kvalitet, som jeg gerne vil have, så det gik retur til forretningen, for jeg læner mig meget op ad mottoet "Less, but better"(Dieter Rams læs her).
Så jeg holder fast i min Georg Jensen stage og min juletræssamling, der består af 2 stearinlys (det hvide er 37 år gammelt!) og et palliet-træ lavet af en ven for mange år siden.


Sometimes things doesn't quite work out as expected. When I came home with my new advent 'wreath', see yesterday, I took a closer look, and it wasn't quite the quality, which I want. So it went back to the shop. My motto "Less, but better" comes from Dieter Rams (read about him), and I will stick to that.
So I am hanging on to my Georg Jensen candlestick holder and my Christmas tree collection, which contains of 2 candles (the white one 37 years old!) and a tree of sequins made by a friend many years ago.

No comments:

Post a Comment