Saturday, November 30, 2013

U-stylede juleforberedelser - Unfashionable Christmas Preparations

I dag har været forberedelsesdag, hvilket er lidt udsædvanligt for mig, da jeg normalt ikke 'juler' så tidligt på måneden, fordi jeg godt kan få nok. Hellere  lidt, men godt. Men jeg har købt masser af mad, lavet pakkekalendere til kære familiemedlemmer, som kommer i morgen og pyntet (lidt) op. Nisserne er ikke særligt kønne, men hyggelige, og de betyder jul for mig. Og juletræerne er specielle. Det hvide er 38 år gammelt, og det store grønne er over 10 år. De er begge stearinlys. Jeg har aldrig haft hjerte til at tænde dem, fordi de er så smukke. Det lille perletræ er lavet af en gammel ven for lang tid siden. Jeg ved, at det ikke er særlig stylet og cool, men jeg er ligeglad. Min jul er ikke hvide geometriske figurer, og hvad der ellers er moderne nu. Den er præcis, som den skal være.





Today has been preparation day, which is quite unusual for me, because I normally don't start decorating so early in the month, because I can get 'enough' of all the fuss. Rather little and good. But I have bought a lot food, made Christmas package calenders for dear family members, who are coming tomorrow and decorated (a little). The Santas are not very pretty, but cozy, and they mean Christmas to me. And the Christmas trees are a bit special. The white one is 38 years old, and the green one is more than 10 years old. They are both candles. I have never had the heart to lit them, because they are so beautiful. The small tree made of pearls is made by a friend of mine also a long time ago. I know that it isn't very stylish or cool, but I don't care. My Christmas will never have anything to do with white geometrical ornaments or whatever is modern now. It is exactly as it is going to be.

No comments:

Post a Comment