Wednesday, October 2, 2013

Gode og dårlige køb - Good and Bad Purchases

Da jeg havde skrevet indlægget om mine toilettasker, kom jeg til at tænke på, hvad det er, der gør forskellen mellem ting, der fungerer, og ting, man får købt, men aldrig rigtig får gang i. Er det kvaliteten? Er det de tidsløse ting i modsætning til modetingene? Jeg har fortrudt en masse køb, men jeg er blevet så klog, at jeg venter med at pille byttemærkerne af og gemmer kvitteringerne, så jeg kan kigge lidt på sagerne og vurdere hjemme, om jeg virkelig har lyst/behov for den. Hvis jeg bliver det mindste i tvivl, afleverer jeg det igen. Der skal ikke være noget 'jeg kan måske få brug for den' over det. Men måske er det forventningerne, der gør forskellen. Sådan at man somme tider kan bliver glædelig overrasket over en billig ting, der fungerer, og skuffet over en dyrere ting, som ikke lever op til forventningerne. Det ville være skønt, hvis man bare kunne få købt det 'rigtige' i første hug!

Skønne efterårsblade - Beautiful Autumn Leaves

When I had written yesterday about my toilet bags, I thought about what it is that makes the difference between the things, which works, and the things you buy, which really never come into use. Is it the quality? Is it because they are thing which do not relate to fashion? I have regretted a lot of purchases in my time, but now I keep the receipts, so I can take a look at home  and find out, if it is what I really want. If I have any doubts at all, I return it. There must not be any feeling like 'maybe I will need it some day' about it. But maybe it is the expectations which make the difference. Sometimes you get happily surprised when a cheap thing turns out to be really good, and disappointed when a more expensive thing doesn't live up to your expectations. It would be nice if you just could buy the 'right' thing first time!

No comments:

Post a Comment