Sunday, July 21, 2013

Færdig med loppetorv - Done with Flea Markets

På min vej rundt i verden løber jeg somme tider ind i et loppetorv. Jeg opsøger dem ikke, for jeg mangler ikke noget, men når det sker, må jeg indrømme, at jeg synes, at der er meget ragelse, der forsøges solgt. Jeg ved det: Den enes skrald, den andens guld, men den holder ikke helt. Hvis man skal købe vintage, skal det være i orden. Ikke rå-brugte sweatshirts og gamle, udtrådte sko. Lørdag rundede jeg et loppetorv, og som gammel 'samler' er det lidt at udfordre skæbnen. Men jeg er færdig med loppetorv. Helt færdig. Jeg har ikke mere behov for at købe nuttede, søde, dekorative ting eller brugt tøj. Jeg skal ikke igen ende med en masse ting, som jeg bare flytter rundt på. Skønt bare at kunne gå videre, erkende at der måske er pæne ting imellem og rart at vide, at de findes – og især skønt at jeg ikke behøver at eje dem.


On my way ’around the world’ (my neighborhood) I sometimes run into a flea market. I don’t seek them, because I don’t need anything, but when it happens I must admit that I think people are trying to squeeze money out of junk. I know! One man’s trash, is another man’s treasure, but it doesn’t hold water. If you want to buy vintage stuff it must be in a good condition. Not worn out old sweatshirts and shoes. Saturday I passed a flea market, and being an old 'collector' it is challenging faith. But I am happy to say that I am done with flea markets. Totally Done. I have no need for buying cute, decorative objects or used clothes. I don’t want again to end up with a lot of stuff I just move from one place to another. It is great to be able to walk away, acknowledging that there might be nice things there, and it's good to know that they are there – and especially nice that I don’t have to own them.

No comments:

Post a Comment