Monday, December 17, 2012

At falde for en 'dims'! - To get soft for a 'thing'!

Jeg er generelt ikke den store nips-elsker, og jeg er derfor heller ikke vild med diverse juleting, som man kan samle år efter år. Jeg synes, at det er ensformigt, og det ender med, at alle har de samme ting. Hvem har desuden plads til 28. udgave af en juleuro? Midt i alt det er jeg dog faldet for én eneste, som jeg synes er meget smuk. Georg Jensens juleuro, julestjernen fra 2001, som nu er blevet kåret som den mest populære og derfor kommer i genudgivelse i år med 2 bånd. Ét med årstallet 2001 og ét med påtrykt Special Edition. Så selvom det ikke sker ofte, så kan jeg falde for en 'dims'!




I am in general not a big trinket-lover, and therefore I am not hooked on the miscellaneous Christmas ornaments, which you can collect year after year. I think that it becomes trivial, and it ends up with that everybody have the same things. Anyway who has space for 28 similar Christmas mobiles? In the middle of all this I have fallen for one ornament, which I think is very beautiful. It is the Georg Jensen Christmas mobile, the Poinsettia from 2001, which has been reissued this year with to ribbons. One with the original ribbon from 2001, and one printed with Special Edition. So even if it doesn't happen often, even I can get soft!

No comments:

Post a Comment