Oprydningen går godt. Vi er igennem grovsortering af alle 88
kasser! Nu skal bunkerne ’bare’ koges ned til ca. 10 kasser! Det er det hårde
mål. Men min klient var glad i dag. Der venter ham ikke flere overraskelser, og
man må sige, at der har været lærdom i hver eneste kasse, der er blevet åbnet. Især
papir er svært og langsommeligt at sortere. Så her et godt råd: Tag stilling
til enhvert stykke papir, der kommer ind i dit hjem, når du står med det i
hånden første gang. Læg det ikke til side ’til senere’. Sæt vigtige papirer på
plads med det samme. Hvis der er en artikel i avisen, som du finder
interessant, og ikke har fået den læst inden næste avis kommer, så får du det
nok ikke gjort, så lad være med at gemme den. Personlige dokumenter skal have
sin egen mappe. Det samme skal skat og udgifter. Gem så lidt som muligt, og gem kun det vigtige. Gør
noget ved det nu, så du ikke bliver fanget i en papirfælde.
En lillebitte smule af det frasorterede! - A small fragment of the things to go!
The
clean-up goes well. We are now through the rough sorting of all 88 boxes! Now
what’s left ‘only’ need to be boiled down to approx. 10 boxes. That is the
tough goal. But my client was glad today. No more surprises are waiting for
him, and there has been a lesson in every box, which has been opened. Especially
paper is difficult and slow to sort. So take a good advice: Make up your mind
about every piece of paper which comes into your home, when you hold it in your
hand the first time. Don’t wait until ‘later’. Put important paper in place
immediately. If there’s an article in the newspaper, which you find
interesting, but haven’t read when the next paper arrived, then you probably
will not do it, so throw it out. Personal papers should be in a separate binder
as well as tax papers and expenses. Save as little as possible, and be sure that it is important. Do something about it now so you don’t get caught in a paper trap later.
No comments:
Post a Comment