Friday, August 31, 2012

Oprydningsråd nr. 1 - De-clutter Advice no. 1


Click the photo to see the whole text

I den kommende periode vil jeg komme med nogle enkle oprydningsråd, så følg med hvis du gerne vil have mere ro og overskud. For at eje for mange ting er som en ventilator, der står og brummer. Man hører den ikke, men føler lettelse, når den bliver slukket – på samme måde som man føler lettelse, når hjemmet bliver gjort ”frit” og funktionelt. For rod skaber støj i din underbevidsthed. Dit hjem er din private, personlige arbejdsplads. Det er dér, hvor basis til livet udenfor bliver kreeret. Det drejer sig ikke orden som ”alting på sin plads” eller minimalisme. Men mere som ”jeg ved, hvad jeg har, og så kan jeg arbejde for det, jeg ønsker”. For vi bedøver os selv med at købe ting, der fylder vores hjem op og dræner vores økonomi – og ingen af delene gør os lykkelige.
I næste afsnit af oprydningserien vil jeg fortælle lidt om, hvorfor jeg kom til at brænde for at leve efter devisen ”lidt, men godt”.



                                    
Over the next period I will come up with some simple de-cluttering advice, so follow the blog, if you want to have more peace and energy. Because to have too many things is like a fan making a noise. You don’t hear it, but you feel a relief, when it is turned off – the same way you feel relieved when your home becomes “free” and functional. Because clutter creates noise in your subconsius. Your home is your private, personal workplace. It is where the basis of your life is created. This is not about “everything in place” or minimalism. It is more like “I know what I have, and then I can work for what I want”. We incapacitate ourselves buying things, which fill up our homes and drain our economy – and neither make us happy.
In the next section of this de-clutter-series I will tell a little about, why I became so passionate about living the motto “little, but good”.



No comments:

Post a Comment