Monday, September 17, 2018

En ny taske - A New Bag

Jeg køber aldrig souvenirs, når jeg rejser, men jeg køber somme tider noget, som intet har med udlandet eller minder at gøre. Jeg har ikke rigtig nogle bestemte kriterier, men det skal være brugbart. Ikke pynt eller småting, der bare bliver sat til at samle støv på en hylde til 'minde' om turen.

Mange forretninger er de samme i de fleste europæiske byer, uanset hvor man er, så jeg går ikke ud for at shoppe. Men jeg går da rundt i byen og ser på vinduer.

Det tøj, jeg havde på til brylluppet er mørkeblåt, og jeg havde egentlig ikke tænkt mig, at jeg skulle have taske med, men så faldt jeg over en, som var så anderledes, at jeg slet ikke kunne lade være med at købe den. Farven var perfekt, og det satte lidt spræl på mit helt klassiske outfit.

Men når der kommer en ting ind, må en anden komme ud, så nu ryger min sorte Mandarina Duck Tank-taske. Jeg har haft den i mange år, og jeg brugt den ind imellem til festlige lejligheder, men der kan næsten ikke være noget i den, og den er besværlig, når man skal åbne den, uden der falder noget ud.

Lidt nyt en gang i mellem kvikker gevaldigt op.




Dækket med blå pailletter og i to størrelser. Sjov og brugbar. Bliver ikke meget bedre! 
Covered in blue paillettes and two sizes. Fun and useful. Doesn't become much better!

I never buy souvenirs, when I travel, but I do sometimes buy something, which has nothing to do with being abroad or mementos. I don't really have any specific criteria, but it has to be beautiful and useful. Not just something pretty to collect dust on a shelf as a 'memory'.

Many shops are exactly the same in Europe, not matter where you are, so I don't go out with shopping in mind. But I do go wandering around the city, and I do look a shop windows.

The clothes I wore at the wedding last week is dark blue, and I really didn't plan to carry a bag with me, but then I saw this one, which was so different, I couldn't resist buying it. The color is perfect, and it added a little fun to my totally no frills outfit.

But when one thing comes in, another goes, and now my Mandarina Duck Tank bag has finished its time with me. I have had it for many years, and I have used it occasionally at parties, but it holds nothing, and it is difficult to open without things falling out.

A new thing can make a big difference.

No comments:

Post a Comment