Monday, August 27, 2018

Sagde jeg støv? - Did I Say Dust?

I dag regner det, og jeg er ikke så ked af det. Jeg er faktisk lidt glad, og jeg har en god grund.

Overdrivelse fremmer forståelsen, men det gør fotos også. Så bare for at få lidt sympati, kommer her et par fotos, som viser, hvordan denne renovation støver. Bevisførelse for, at jeg ikke overdriver! Jeg ved ikke, hvorfor jeg har behov for at bevise det, men det har jeg!

Det er slemt! - og med de temperaturer, vi har haft i de sidte 3 måneder, har det været lidt af en prøvelse. At sidde inde med lukkede døre uden nogen mulighed for lidt brise i 30 - 32 graders varme har ikke været en dans på roser.

Men det er nødvendigt, som I også kan se på rækværket til min franske altan, men nødvendigt betyder ikke nødvendigvis sjovt!

Men om 3½ måned bliver jeg genhuset, og jeg har nu set genhusningslejligheden, og den er så charmerende. Jeg følte mig godt tilpas, da det søde par, der bor der nu, viste mig rundt. Ja, viste rundt og viste rundt! Det er så meget sagt. Det er jo ikke noget palæ, men en lejlighed på størrelse med min nuværende, og rummene er gode. Så jeg glæder mig.

Jeg kan dog stadig have mine betænkeligheder, om mit lyse gulvtæppe overlever! Men nu må vi se!

12 timer efter rengøring - 12 hours after cleaning!

Min udsigt til grusbunker - My view to the gravel piles 
Min vindueskarm i soveværelset 12 timer efter rengøring -
My window sill 12 hours after cleaning

Today it is raining, and I am not sad about that. In fact I am quite happy, and I have a good reason.

Exaggeration promotes understanding, but so do photos. So just to get a bit of sympathy, here comes a couple of photos, to show how much dust this renovation creates. Evidence that I don't exaggerate! I don't know, why I have to show this, but I need to.

It is bad! - and with the temperatures we have had for the past 3 months, it has been a bit of a test. To sit indoors with doors and windows closed without the possibility to open up for a breeze i 86 - 90 degrees F hasn't been a dance on roses.

But it is necessary, as you can see on the railing on my French balcony, but necessary doesn't necessarily mean fun.

But in 3½ months I will be rehoused, and I have now seen my temporary flat, and it is so charming. I felt so good, when the young couple, who lives there now, was showing me around. Well, showing me around is probably an exaggeration. It isn't a manshion, but it is about the same size as my present flat, and the rooms look good. So I am looking forward.

Yet I still doubt, whether my white carpet will survive! But we will see!

No comments:

Post a Comment