Monday, June 18, 2018

At blive væk og finde noget - To Get Lost and Find Something

For et par uger siden skulle jeg finde en adresse inde i København og gik forkert. Men somme tider må jeg erkende, at jeg egentlig ikke går forkert, selv om jeg måske ikke havner, hvor jeg skal. For så kommer jeg steder hen, hvor jeg ikke har været før, og denne gang på den meget lange omvej fandt jeg det firma, som skal ombetrække mine stole.

I sidste århundrede (!) købte jeg nogle konferencestole af mit gamle firma, da de anskaffede nye. Jeg har altid siddet godt i dem, og det gør mine gæster også. Min sofa bliver stort set ikke brugt. Alle bliver siddende ved bordet.

Nu trænger de stole til en ombetrækning.

Jeg har selv ombetrukket dem for mange år siden, men der er en grund til, at der er nogle, der kan kalde sig fagfolk og andre, der må kalde sig amatører. Ombetrækningen blev sådan set ret godt, men nu synes jeg, at de fortjener at få den helt rigtige behandling, for der er ingen tvivl om, at det kan gøres bedre.

Somme tider er det helt rigtigt at gå forkert.




A couple of weeks ago I was trying to find an address in Copenhagen, and I took the wrong direction. But sometimes I have to acknowledge, that I don't really take the wrong way, even though I don't end up in the place intended. Because then I go places, where I never have been before, and on this (long) detour I found the company, which is going to upholster my chairs.

In the last century (!) I bought some conference chairs from my old company, when they replaced them with new ones. I have always loved sitting in them, and so do my guests. My sofa is almost never in use. Everybody stays at the table.

But now my chairs need maintenance.

I have done it myself before many years ago, but there is a reason, why some people can call themselves experts and others, who are amateurs. My work became quite good actually, but now I think, that they need the right treatment, because there are no doubts, that it can be done better.

Sometimes it is right to take the wrong direction.

No comments:

Post a Comment