Tuesday, May 22, 2018

Fantasi-krop - Fantasy Body

I dag har jeg været inde i byen for at se på bryllupstøj. Rolig nu, det er ikke mig, der skal giftes, men jeg er så heldig at være blevet inviteret til bryllup i udlandet i september. Det er sydpå, så jeg var ude og se på festligt sommertøj.

Der er meget hvidt tøj i butikkerne, men det duer jo ikke til brylllup. Det gør sort heller ikke, og jeg er ikke rigtig til de mange blomstrede ting, som er fremme nu.

Men det var ikke problemet. Det var, at jeg altid falder for det, som var smart til mig, da jeg var yngre. Jeg er høj, og jeg var meget slank. Et siv! Jeg har stadig lange slanke arme og lange slanke ben, men på midten er jeg ikke som før! Taljen er ikke helt så markeret mere.

Så jeg prøvede en del kjoler og forskellige sæt med bukser, men der var ikke rigtig noget, som jeg syntes klædte mig. Jeg skulle heldigvis også købe nogle t-shirts og en skjorte som erstatning for nogle ting, der var slidt op. Helt ned til at to af de aflivede t-shirts er blevet til klude! Det lykkedes mig heldigvis at finde noget pænt!

Så jeg skal gentænke. Jeg er ikke den, jeg var. Jeg er, som jeg er nu. Ikke noget body-shaming her. Men en ting er at købe en t-shirt og et par jeans. En anden ting er at købe noget smukt festtøj, som klæder mig, og som også føles godt at have på.

Så jeg søger videre.

Hvidt og marine - det går man ikke fejl af, men det er jo ikke bryllupstøj!
White and blue - then you don't go wrong, but it is not wedding clothes!

Today I was in Copenhagen shopping for wedding clothes. Easy now, I am not the one to get married, but I am so lucky, that I have been invited to a wedding in another country in September. It is down south, so I was out looking for festive summer clothes.

There is a a lot of white clothes, which doesn't work for a wedding. Neither does black, and I am not really fond of all the flower patterns going on now.

But that wasn't the problem. The problem is, that I always fall for items, which was looking good on me, when I was younger. I am tall, and I was very slim. I still have long slim arms and long slim legs, but the middle is not like before! My waist is not quite as it used to be.

I tried on a lot of dresses and trouser suits, but nothing really worked for me. Luckily I also was out to get a couple of t-shirts and a shirt, which are replacements for worn out pieces, of which two t-shirts now are made into rags. Fortunately, I was lucky to find something really nice in that area.

But I have to rethink. Because I am not the one, I once was. I am the one, I am now. No body-shaming here. But it is one thing to buy a t-shirt or a pair of jeans. And another thing to buy something beautiful for a wedding, which makes you look good, and also feels nice to wear.

So I keep looking.

No comments:

Post a Comment