Wednesday, May 31, 2017

Et tab - A Loss

Sammenlignet med liv af alle slags er ting ligegyldige. Liv er de mennesker, vi elsker og omgiver os med. Liv er den natur, vi færdes i.

Og somme tider bliver noget taget fra os. Et menneske. Et dyr. Et stort smukt træ. Og sikkert mange andre ting, som jeg ikke kan komme på lige nu. Det kan være stort eller småt, det er ligegyldigt, når det er noget, der har givet værdi.

I går skulle min lille undulat, Elvis, åbenbart ikke være her i verden mere. Han døde uden smerter - for ham. Men ikke for mig.

Han blev 7 år og 15 dage.

Det var hårdt at vågne i morges uden kvidren og larm fra hans bur. Ikke at høre hans små puslelyde. Ikke at have ham hængende på tremmerne, når han så min morgenmad, som han altid fik en bid af. Han kommer heller ikke til at spise frokost sammen med mig, for han spiste, når jeg spiste. Og i aften skal vi ikke dele lidt knækbrød.

Man siger, at mennesker, der taler med deres dyr, er intelligente. Så er jeg meget intelligent, for Elvis og jeg har talt meget sammen. Lange samtaler om alt fra irritationsmomenter til problemer og glæder.

'Bare' en lille blå fugl - der har givet så meget fornøjelse og nu efterlader så stor tomhed! Det er ikke en god dag!


Hey, du har noget godt på din tallerken, som jeg ikke har smagt!
Hey, you have godt something good on your plate, which I haven't tasted!

Compared to life things of all kinds are totally unimportant. Life is the ones we love and spend time with. Life is the nature, which we walk around in.

And sometimes someone is taken away from us. A person. An animal. A beautiful tree. And probably a lot of things which I cannot remember right now. It can be big or small, but that doesn't matter, when it has been something, which gives value.

Yesterday my little budgie, Elvis, apparently shouldn't be part of this world any more. He died without pain. Without pain for him that is - not for me.

He became 7 years and 15 days.

This morning was hard. Waking up without his twitter and the noise from his cage. Not hearing him eating his seeds and little flutter from his wings. He wasn't hanging on the side of the cage begging for some of my breakfast. He is not going to eat lunch with me either. He ate, when I ate. And tonight we aren't going to share some cripsbread.

It is said that people, who talk to their animals, are intelligent. If so - then I am very intelligent, because Elvis and I have talked a lot. Long conversations about moments of irritation, problems and joys.

'Just' a little blue bird - who has given so much enjoyment and now leaves so much emptiness! This is not a good day!

2 comments: