Wednesday, November 2, 2016

For en sikkerheds skyld - Just in Case

Jeg ved ikke, hvordan I har det, men når jeg køber noget nyt, får jeg lyst til at gøre orden der, hvor det nye fremover skal ligge, stå eller være.

Det skete også i lørdags, da jeg købte min nye gryde. Så da jeg ryddede og vaskede grydeskabet, før den nye gryde kom på plads, fandt jeg et låg fra en gammel gryde, jeg smed ud for nogen tid siden, men jeg havde åbenbart glemt at skaffe låget af vejen. Altså var der 2 låg til overs.

Der er ingen grund til at gemme dem. Jeg har i alle årene, hvor jeg har haft min daglige gang i køkkenet, aldrig ødelagt et låg til en gryde, og det er præcis den slags ting, der tager plads op. To grydelåg for meget, som bare ligger og roder rundt som sikkerhed for noget, der aldrig kommer til at ske.

Vi kan og skal ikke gardere os mod alt, og sandsynligheden for at det, vi gemmer, kommer i brug igen er forsvindende lille.


I don't know about you, but when I buy something new, I always want to make order in the space, where my new 'thing' is going to be.

That also happened last Saturday, when I bought my new pot. So when I was washing the space, I found a lid from and old pot, which I had to let go some time ago, but I had obviously not been aware about that lid. In other words two lids too many.

There is no reason to keep them. I have through all my years being in my kitchen daily not ruined a lid to a pot, and these are exactly the kind of things, which takes op space. Two lids just rumbling around as a security for something, which isn't likely going to happen.

We cannot and should not guard ourselves against everything, and the probablity that the stuff we keep for 'just in case' ever is going to get in action again, is negligible.

No comments:

Post a Comment