Friday, July 8, 2016

To liter vand - Two Liters of Water

Jeg ved, at det lyder enormt 'frelst', men der er flere nye vaner, der har sneget sig ind i mit liv. Ikke på en gang, men over nogle måneder.
  1. Et lille motions-program 4 gange om ugen om morgenen, hvor jeg følger et online motions-system. Jeg er på 11. ugen, og min talje skrumper!
  2. Slukke mine elektroniske medier to timer før sengetid og læse i sengen, før jeg sover. Det virker! Jeg sover meget bedre.
  3. 7 timers søvn. Jeg er begyndt at vågne op 5 minutter, før vækkeuret larmer.
  4. Og at drikke ca. 2 liter vand om dagen. Efter en uge var jeg blevet vant til det, og det er virkelig godt. 
Fordi? Fordi efter en sygdomsperiode i foråret, der varede det meste af to måneder, følte jeg, at jeg måtte gøre noget godt for mig selv, og det føles så godt nu, så når/hvis der kommer en drøj periode, vil jeg holde fast i de gode resultater, jeg har opnået allerede.



I know that this will sound very 'hyped', but new habits have crept into my life. Not all at once, but during the past months.

  1. A small exercise program 4 times a week in the morning. I am following an on-line system, and I have done this for 11 weeks now, and my waist is shrinking!
  2. Closing down my computer and iPad two hours before bedtime and reading a book in bed instead. It works! I sleep a lot better now.
  3. Getting 7 hours of sleep. I am beginning to wake up by myself 5 minutes before the alarm clock goes crazy.
  4. Drinking 2 liters of water a day. After one week I was used to it, and it feels really good.
Because? 
Because after a period of a couple months of sickness earlier this year, I felt that I had to do something good for myself, and it works so well now, that I will hold on to that feeling, if/when a period of 'this-is-boring' will arise. 


No comments:

Post a Comment