Friday, July 15, 2016

Opfyld dine store ønsker - Fulfill Your Big Wishes

Forleden skrev jeg om små indkøb, og sådan som verden er indrettet, er det svært ikke at falde i købe-fælden, for det ene store shoppingcenter efter det andet bliver bygget og fyldt med fristelser. Hold da op, hvor er der mange, der gerne vil have fingre i vores penge!

Desuden er selve det at shoppe og holde fri for mange mennesker gået op i en højere enhed. Vi spiser lige en frokost i en af de mange cafeer i centeret, og så "kigger vi os lidt omkring for at se, om der er noget, vi har brug for". Men for at gentage mig selv - hvis du ikke havde brug for noget, da du gik hjemmefra - så har du heller ikke brug for noget nu.

Har du et stor ønske? En rejse jorden rundt, en racer-cykel, en Vuitton-taske, en ny bil, ting som  føles lidt 'uopnåelige' - så tænk sådan her: For hver gang jeg køber en 'småting', vil jeg være en 'småtings' pris fjernere fra mit mål!

Altså: Vil denne her ting gøre mig 100 kr. mere 'glad', selvom jeg kommer 100 kr. længere væk fra at opfylde mit STORE mål?

Hm? Nej, vel! For det er sådan man får store ønsker opfyldt! - ved at holde inde med småindkøb.

Så lav en madpakke, find cyklen frem og tag på tur. Det er meget billigere. Hav en god weekend!


The other day I wrote about small purchases, and the way the world has been 'designed', it is truly difficult not to fall into the shopping-trap, because one shopping mall after another is being built and filled with temptations. Milly Molly, there is a lot of people, who wants our money!

On top of that shopping and having time off has gone into synthesis. We will have lunch at one of the many cafes, and then "we just look around to see, if there is anything we need". Endlessly repeating myself: If you didn't need anything before you left home, you don't need it now.

Do you have a big wish? A trip around the world, a class act bicycle, a Vuitton bag, a new car, something which feels a bit 'un-reachable' - then think like this: Every time I buy a 'small thing', I will be a 'small thing's' price further away from my goal!

So to speak: Will this thing make me 15$/13 Euro 'happier', even though I will be 15$/13 Euro further away from my BIG goal?

Eeee? No, not really. But this is the way to fulfill big wishes! - to stop all small purchases.

Make a lunchbox, go for a bikeride, and have a great weekend - all at a much smaller expense.

No comments:

Post a Comment