Tuesday, January 5, 2016

Skjorte-dialog - Shirt Dialog

Blå skjorte: Hvorfor ligger du her?
Stribet skjorte: Jeg er et fejlkøb!
Blå skjorte: Er du det? Det er jeg også!
Stribet skjorte: Ja, min ejer falder for en skjorte mindst en gang om året, og så køber hun en, og denne gang var det mig!
Blå skjorte: Jeg blev købt sidste år!
Stribet skjorte: Hvor mange gange er du blevet brugt?
Blå skjorte: 2 gange.
Stribet skjorte: Det er jeg også. Og så har jeg hængt lige siden.
Blå skjorte: Også mig.
Stribet skjorte: Hvorfor tror du, at hun køber sådan nogen som os?
Blå skjorte: Fordi hun ser nogen i en skjorte, og så synes hun, at det ser så pænt ud!
Stribet skjorte: Hm, men hvorfor bruger hun os så ikke?
Blå skjorte: Fordi hun ikke rigtig føler sig tilpas i en skjorte. Hun er en strik- og t-shirt person.
Stribet skjorte: Hvorfor søren bruger hun så penge på os?
Blå skjorte: Det er et rigtig godt spørgsmål! Måske bliver hun klogere end dag. Vi har jo ikke været helt billige nogen af os.
Stribet skjorte: Jah, måske lærer hun det med tiden.
Blå skjorte: Det må man da håbe. Jeg er en god skjorte, og det kan jeg se, at du også er, og jeg er lavet til at blive brugt, så jeg glæder mig.
Stribet skjorte: Til hvad?
Blå skjorte: Til at blive givet til genbrugsbutikken, så jeg kan blive solgt til en, der vil bruge mig. Ellers er jeg jo bare det rene spild!
Stribet skjorte: Jeg vil med! Jeg vil heller ikke være spild. Jeg vil også bruges. Håber, at hun køber en t-shirt næste gang!


Blue shirt: Why are you laying here?
Striped shirt: I am a mistake!
Blue shirt: You are! So am I!
Striped shirt: Yes, my owner falls in love with a shirt once a year, and then she buys one, and this time it was me.
Blue shirt: I was bought last year.
Striped shirt: How many times have you been used?
Blue shirt: Twice!
Striped shirt: Me too. And then I have just been hanging around.
Blue shirt: Me too.
Striped shirt: Why do you think that she buys something like us?
Blue shirt: Because she sees somebody wearing a shirt, and then she thinks that it looks nice!
Striped shirt: Emmm, why doesn't she use us then?
Blue shirt: Because she doesn't really fell comfortable in a shirt. She is a knit- and t-shirt person.
Striped shirt: Why then spend the money buying us?
Blue shirt: Very good question! Maybe she gets wiser some day. After all none of us have been cheap.
Striped shirt: Maybe she will learn in time.
Blue shirt: Let's hope so. I am a good shirt, and I can see that you are too, and I am made to be used, so I am looking forward.
Striped shirt: For what?
Blue shirt: To go to the second hand shop, so I can be sold to a person, who will use me. Otherwise I will be total waste!
Striped shirt: I want to go too! I don't want to be waste. I want to be used. I really hope that she buys a t-shirt the next time!

No comments:

Post a Comment