Saturday, February 7, 2015

Design Icon Free Zone - part 2

I fortsættelse af gårsdagens fortælling om afhændelse af design ikoner er jeg nødt til at være helt ærlig og fortælle, at der er en grund yderligere til, at jeg har solgt/sælger ud.
Når jeg kommer i hjem med meget design, kan jeg ikke lade være med at lade kasseapparatet køre i hovedet: Hmmmm, 6 Eames stole til kr. så og så meget pr. styk, et Hay bord, 2 Svanen stole osv. Det sker automatisk og irriterer mig til vanvid, og det skulle undre mig, om jeg skulle være den eneste, der gør det.
Det er hjem, som er sindsygt flotte og fyldt med genkendelige ting - og det ligner en møbeludstilling! Man kan ikke se eller føle personerne, der lever der.
Jeg vil hellere have, at mine gæster koncentrerer sig om selskabet, end om hvor meget bord og stol har kostet. Jeg vil gerne have ting af kvalitet, men de behøver ikke at 'hedde' noget.

 Min tipoldemors lugtesalt flaske - My great-great Grandmothers smelling salt bottle
 Min søns første sko - My son's first shoe
 Et børnekunstværk og en sten - A child's work of art and a stone
En lille kop min Mormor gav min Mor - A small cup my Grandmother gave to my Mother
Det er mine personlige pynteting - These are my personal decorative items

Continuing yesterday's Icon Free Zone subject I have to be totally honest and tell that there is one more reason for me selling my design items.
When I visit a home with a lot of design, I cannot help making the calculator in my head rund wild: Well, 6 Eames chairs at this price, one Hay table, 2 Swan chairs etc. It happens automatically, and it is driving me crazy, and I am sure that I am not the only one doing this. It is normally homes which are very beautiful, filled with recognizable stuff - and it totally looks like a furniture exhibition! You cannot see og feel the persons living there.
I want my guests to focus on company, and not on how much a table or a chair has cost. I really like quality things, but they don't have to have a 'name'.

No comments:

Post a Comment